Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Process Analysıs | ISL 326 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere analitik ve kritik düşünme yetenekleri kazandırarak onların süreç geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste bir sürecin tanımı, süreç geliştirme ile diğer kalite geliştirme girişimlerinin ilişkisi, süreç analizi ve geliştirme metodolojisi, yeniden dizayn, sürekli geliştirme ve altı sigma gibi konular verilecektir |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süreci tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Sürecin kritik performans ölçülerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Süreçle ilgili veri toplar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
4 | Süreç bilgilerini analiz etmesini ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörlerin farkına varır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç analizine giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Süreç odaklı kavramlar: gerçek zamanlı kurum, Çevik işletmeler, Süreç yönetimi ve TKY, ERP, yeniden dizayn arası ilişki | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Süreçleri anlamak için bir çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Süreçleri tanımlama ve kritik süreçleri seçme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Süreç performans ölçütleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Yeniden dizayn ve sürekli geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Yeni süreçlerin uygulanması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Altı sigma | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Değişim yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Sınıf içi sunumlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Marvin S., (2004), Process Analysis and Improvement: Tools and Techniques, McGraw-Hill/Irwin. |
Ders Kaynakları | Madison, Dan, (2005), Process Mapping, Process Improvement and Process Management, Paton Pres. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Süreci tanımlar | |||||||||
2 | Sürecin kritik performans ölçülerini belirler | |||||||||
3 | Süreçle ilgili veri toplar | |||||||||
4 | Süreç bilgilerini analiz etmesini ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | |||||||||
5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörlerin farkına varır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |