Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Publıc Relatıons ISL 320 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Learning the development relations in internal and external environment for business organizations on truth , honesty persuasiveness and reciprocity principles. Learning methods and tools of Public Relations (PR) and communication.
Dersin İçeriği To learn as a business function PR and as a PR tool communication
and related concepts, methods, tools..
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Understanding PR and communication concepts Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Understanding the importance of PR and communication Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Understanding and analysing the relations btween business organization and social structures Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Making PR and communication policy Anlatım, Soru-Cevap,
5 To define and use of the communication methods and tools Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Understanding the role of PR and communication in development an institutional identity Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Public Relations (PR) and communication concepts
2 Development, reasons and necessty of PR
3 PR function and organization in business
4 PR proces
5 Communication methods in PR
6 Communication methods in PR
7 Communication tools in PR
8 Communication tools in PR
9 EXAM
10 Defination of institutional identity in business organizations
11 İnportance of PR in solving institutional identity problems of business organizations
12 Internal PR
13 PR and communication aplications
14 PR and communication aplications
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Understanding PR and communication concepts
2 Understanding the importance of PR and communication
3 Understanding and analysing the relations btween business organization and social structures
4 Making PR and communication policy
5 To define and use of the communication methods and tools
6 Understanding the role of PR and communication in development an institutional identity
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 1 1
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5