Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Career Management | IKY 348 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Semih Ergelen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | It is aimed to understand career development at the individual and organizational perspectives and to establish the relation between theoretical and practice sides of career development. According to this main aim; it is aimed to understenad the importance of career development in the HRM system for managing and developing HR efficiently.Therefore, it is really important to benhmark different cases of career planning and career management practices and make a relation with the other HRM functions. |
Dersin İçeriği | Career management and its conceptual framework, career management process as the organisational dimension of career development, its tools and applications, career stages of the employees, career problems and the solutions will be discussed. On the other hand, in the individual dimension of the career the tools that will be useful for a healthy career plan will be included.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To identify career and career management. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | To identify and analyze the career stages. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | To identify and analyze the career problems and to find the solutions. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | To establish the relationship between career management and the other HRM functions. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | To determine the suitable tools and applications for support the employees to create their individual career plans and develop their careers in accordance with this plan. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kariyer Yönetimine Giriş | |
2 | Kariyer Yönetiminin Kavramsal Çerçevesi | |
3 | Kariyer Yönetiminin İKY Sistemindeki Önemi | |
4 | Kariyer Yönetimi Araçları ve Uygulamaları | |
5 | Kariyer Devreleri | |
6 | Kariyer Sorunları ve Çözümü | |
7 | Bireysel Kariyer Planlama | |
8 | Arasınav | |
9 | Kişilik ve kariyer | |
10 | CV Hazırlama | |
11 | Yeni Kariyer Yaklaşımları | |
12 | Farklı Sektörlerde Kariyer ve Kariyer Yönetimi | |
13 | Başarılı Kariyer Yönetimi Uygulamaları | |
14 | Başarılı Bireysel Kariyer Öyküleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Will be shared on SABİS documents |
Ders Kaynakları | The “Career Management,Planning orDevelopment” section of the HRM book like Gary Dessler, Human Resource Management, Pearson-Prentice Hall, 2005, s. 384. Overton, R. Managing Human Resources, Martin Books, Australia, 2007. Greenhaus, J.H. and G. A. Callanan (edit.) “Encyclopedia of Career Development: Vol 1 and 2”, Sage Publications, California, 2006. David A. DeCenzo ve Stephen P. Robbins, Human Resource Management, John Willey&Sons Inc., Sixth Edition, New York, 1999. Elmer H. Burack ve Nicholas J. Mathys, Career Management in Organizations: A Practical Human Resource Planning Approach, Brace-Park Press, Lake Forest, 1980: 4. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | To identify career and career management. | |||||||||
2 | To identify and analyze the career stages. | |||||||||
3 | To identify and analyze the career problems and to find the solutions. | |||||||||
4 | To establish the relationship between career management and the other HRM functions. | |||||||||
5 | To determine the suitable tools and applications for support the employees to create their individual career plans and develop their careers in accordance with this plan. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |