Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Productıon Systems | ISL 308 | 6 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | İş yeri düzenleme, Üretim planlama, tedarik zinciri yönetimi, proje yönetimi ve iş çizelgeleme ve sıralama |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verimli ve etkili bir işyeri düzenlemesinin nasıl yapılacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Yöntem ve zaman analizi yapar ve iyileşme önerileri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Bütünleşik üretim planı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | Malzeme ihtiyaç planı için gerekli girdileri tanımlar ve malzeme ihtiyaç planı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
5 | Tedarik zinciri yönetimini tanımlar ve tedarik zinciri yönetiminin iyi işlemesi için gerekli şartları tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | PERT ve CPM uygulamaları yapar, bir projenin maliyeti göz önünde bulundurarak hızlandırılmasını hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | İşlerin hangi kriterlere göre sıralanacağını tanımlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşyeri Düzenleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
2 | İşyeri Düzenleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
3 | İş Analizi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
4 | Bütünleşik Planlama | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
5 | Bütünleşik Planlama | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
6 | Malzeme İhtiyaç Planlaması | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
7 | Malzeme İhtiyaç Planlaması | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
8 | Tedarik Zinciri Tasarımı | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
9 | ARA SINAV | |
10 | Tedarik Zinciri Bütünleşmesi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
11 | Proje Yönetimi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
12 | Proje Yönetimi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
13 | Sıralama ve Çizelgeleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
14 | Sıralama ve Çizelgeleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013), Operations Management, 9/E, Pearson Publishing. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Verimli ve etkili bir işyeri düzenlemesinin nasıl yapılacağını bilir | |||||||||
2 | Yöntem ve zaman analizi yapar ve iyileşme önerileri geliştirir | |||||||||
3 | Bütünleşik üretim planı hazırlar | |||||||||
4 | Malzeme ihtiyaç planı için gerekli girdileri tanımlar ve malzeme ihtiyaç planı hazırlar | |||||||||
5 | Tedarik zinciri yönetimini tanımlar ve tedarik zinciri yönetiminin iyi işlemesi için gerekli şartları tarif eder | |||||||||
6 | PERT ve CPM uygulamaları yapar, bir projenin maliyeti göz önünde bulundurarak hızlandırılmasını hesaplar | |||||||||
7 | İşlerin hangi kriterlere göre sıralanacağını tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |