Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Research Methods ISL 210 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin bilim ve bilim felsefesi konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve yorumlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış görgül ve kavramsal çalışmaları sorgulama ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirme Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilme ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilme ve araştırma stratejisi önerebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
7 Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Bilim Felsefesi, Bilgi ve Bilimsel Bilgi Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.3-16).
2 Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 19-45)
3 Eleştirel Kaynak Taraması Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 47-53)
4 Araştırma Soru ve Hipotezlerinin Oluşturulması Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 55-62)
5 Araştırma Stratejisinin Belirlenmesi Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 62-70)
6 Araştırma Evreni ve Örnekleme Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 129-142)
7 Araştırma İçin İkincil Verilerin Derlenmesi Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.73- 91)
8 Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Anketler Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.73- 91)
9 Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 98- 102)
10 Araştırmalarda Ölçüm ve Ölçekler Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.107-126)
11 Temel Veri Analiz Yöntemleri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Raporlama: Araştırma Raporunun İçeriği Herhangi bilimsel çalışmalara göz atılması (s.333-348)
13 Raporlama: Araştırma Raporunun Şekli Şartları Dergi, Fakülte, Enstitü yazım kurallarına bakılması
14 Sonuç: Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Coşkun,R. Altunışık, R. Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 8. Baskı, Sakarya Kitabevi.

Ders Kaynakları

Diğer Kaynaklar : Saunders, M. Lewis, P. and Thornhill, A. (1997) Research Methods for Business Students, London: Financial Times
Sekaran, U. (1992) Research Methods for Business, Canada: John Wiley & Sons, 2nd Edition.
Gökçe, B. (1992) Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve yorumlayabilme
2 Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilme
3 Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış görgül ve kavramsal çalışmaları sorgulama ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirme
4 Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilme ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilme
5 Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilme ve araştırma stratejisi önerebilme
6 Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilme
7 Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 2 5 10
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 4