Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Statıstıcs | ISL 205 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İstatistik ile ilgili kavramların açıklanması ve sosyal bilimlerde istatistiksel yöntemlerin etkin şekilde kullanım becerisinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu derste, istatistikle ilgili temel kavramlar, veriler için tanımlayıcı ölçüler, verilerin tablo ve grafiklerle özetlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ve bölünme şekli, olasılık ve olasılık dağılımları, örnekleme, istatistksel tahminleme, hipotez testleri, ki kare testi, regresyon ve korelasyon analizi ve indeksler konuları işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri derler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Değişkene ait değişimi hesaplar ve yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Değişkene ait bölünme şeklini belirleyip, yorumlar | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Belirsizliğin ölçüsü olan olasılığı, çeşitli olaylara göre hesaplar | Anlatım, Tartışma, | |
8 | Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık dağılımlarını ayırt eder ve söz konusu değişkenler için olasılık hesaplar. | Anlatım, Tartışma, | |
9 | Araştırmaya uygun örnekleme yöntemlerini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
10 | Örneklem istatistiklerinden yararlanarak ana kütle parametrelerini tahmin eder | Anlatım, Tartışma, | |
11 | Örneklem istatistiklerinden yararlanarak ana kütle parametreleri hakkında karar verir | Anlatım, Tartışma, | |
12 | Araştırma amacına uygun analiz yöntemlerini kullanarak verileri çözümler | Tartışma, Anlatım, | |
13 | İndeks çeşitlerini bilir, amaca uygun olarak kullanır ve doğru yorumlar | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistik ile İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Seriler ve Grafikler | |
3 | Merkezi Eğilim Ölçüleri | |
4 | Değişkenlik ve Bölünme Şekli | |
5 | Olasılık Teorisi | |
6 | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
7 | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
8 | Örnekleme | |
9 | Arasınav | |
10 | İstatistiksel Tahminleme | |
11 | Hipotez Testleri | |
12 | Ki Kare Testi | |
13 | Regresyon ve Korelasyon Analizi | |
14 | İndeksler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lind M.M., (2002), Statistical Techniques in Business And Economics,Mc Graw-Hill. |
Ders Kaynakları | Berenson, M.L., D.M.Levine, (1996), Basic Business Statistics Conceps And Applications, Prentice Hall. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini vurgular. | |||||||||
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri derler. | |||||||||
3 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar | |||||||||
4 | Veri özelliğine göre uygun ortalama değeri hesaplar. | |||||||||
5 | Değişkene ait değişimi hesaplar ve yorumlar. | |||||||||
6 | Değişkene ait bölünme şeklini belirleyip, yorumlar | |||||||||
7 | Belirsizliğin ölçüsü olan olasılığı, çeşitli olaylara göre hesaplar | |||||||||
8 | Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık dağılımlarını ayırt eder ve söz konusu değişkenler için olasılık hesaplar. | |||||||||
9 | Araştırmaya uygun örnekleme yöntemlerini bilir | |||||||||
10 | Örneklem istatistiklerinden yararlanarak ana kütle parametrelerini tahmin eder | |||||||||
11 | Örneklem istatistiklerinden yararlanarak ana kütle parametreleri hakkında karar verir | |||||||||
12 | Araştırma amacına uygun analiz yöntemlerini kullanarak verileri çözümler | |||||||||
13 | İndeks çeşitlerini bilir, amaca uygun olarak kullanır ve doğru yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |