Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Operatıons Research | ISL 206 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem identification and solution, | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
2 | Selecting and applying appropriate techniques, | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Recalling systematic thinking approach to complex business problems | Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Interpretataion and utilization of results to support better faster decisions | Bireysel Çalışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Recognizing the fundementals of steps of systematic thinking and scientific approach for business problems | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Developing new approaches to different problems | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Operations research definition and brief history | |
2 | Modelling with Linear Programming | |
3 | Linear Programming and graphical solution | |
4 | Linear Programming and graphical solution | |
5 | Simplex Method | |
6 | Simplex Method | |
7 | Shadow Prices and Sensitivity Analysis | |
8 | Shadow Prices and Sensitivity Analysis | |
9 | Midterm | |
10 | Transportation Models | |
11 | Transportation Models | |
12 | Transportation Models | |
13 | Assignment Models | |
14 | Assignment Models |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Operations Research A Practical Introduction (2001) Michael W. Carter, Camille C. Price |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Problem identification and solution, | |||||||||
2 | Selecting and applying appropriate techniques, | |||||||||
3 | Recalling systematic thinking approach to complex business problems | |||||||||
4 | Interpretataion and utilization of results to support better faster decisions | |||||||||
5 | Recognizing the fundementals of steps of systematic thinking and scientific approach for business problems | |||||||||
6 | Developing new approaches to different problems |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |