Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Operatıons Research | ISL 206 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Asuman Üstündağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The aim is to teach students to use operations research techniques to solve complex business problems. Stages of problem modelling, problem solving and making decision by using the results will be presented. |
Dersin İçeriği | Problem modelling, linear programming, graphical solution, simplex method, assignment problems, transportation problems, and MS Excel Solver applications |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem identification and solution, | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
2 | Selecting and applying appropriate techniques, | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Recalling systematic thinking approach to complex business problems | Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Interpretataion and utilization of results to support better faster decisions | Bireysel Çalışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Recognizing the fundementals of steps of systematic thinking and scientific approach for business problems | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Developing new approaches to different problems | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Operations research definition and brief history | |
2 | Modelling with Linear Programming | |
3 | Linear Programming and graphical solution | |
4 | Linear Programming and graphical solution | |
5 | Simplex Method | |
6 | Simplex Method | |
7 | Shadow Prices and Sensitivity Analysis | |
8 | Shadow Prices and Sensitivity Analysis | |
9 | Midterm | |
10 | Transportation Models | |
11 | Transportation Models | |
12 | Transportation Models | |
13 | Assignment Models | |
14 | Assignment Models |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Operations Research A Practical Introduction (2001) Michael W. Carter, Camille C. Price |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Problem identification and solution, | |||||||||
2 | Selecting and applying appropriate techniques, | |||||||||
3 | Recalling systematic thinking approach to complex business problems | |||||||||
4 | Interpretataion and utilization of results to support better faster decisions | |||||||||
5 | Recognizing the fundementals of steps of systematic thinking and scientific approach for business problems | |||||||||
6 | Developing new approaches to different problems |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |