Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Operatıons Research ISL 206 4 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Asuman Üstündağ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

The aim is to teach students to use operations research techniques to solve complex business problems. Stages of problem modelling, problem solving and making decision by using the results will be presented.

Dersin İçeriği

Problem modelling, linear programming, graphical solution, assignment problems, transportation problems, and MS Excel Solver applications

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problem identification and solution Gezi / Gözlem, Anlatım,
2 Selecting and applying appropriate techniques Anlatım, Gezi / Gözlem,
3 Modelling and Applying with MS Excel Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
4 Interpretataion and utilization of results to support better faster decisions Bireysel Çalışma, Anlatım, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Operations research definition and brief history
2 Introduction to Modelling with Linear Programming
3 Modelling Complex Linear Programming Problems
4 Linear Programming and Graphical Solutions
5 Solving Linear Programming Models with MS Excel
6 Solving Linear Programming Models with MS Excel
7 Shadow Prices and Sensitivity Analysis
8 Transportation Models
9 Transportation Models
10 Solving Transportation Models with MS Excel
11 Assignment Models
12 Assignment Models
13 Solving Assignment Models with MS Excel
14 Review
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Operations Research A Practical Introduction (2001) Michael W. Carter, Camille C. Price

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Problem identification and solution
2 Selecting and applying appropriate techniques
3 Modelling and Applying with MS Excel
4 Interpretataion and utilization of results to support better faster decisions
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 3 5 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5