Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beyin Cerrahisi | TIP 503 | 5 | 16 + 16 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TİBET KAÇIRA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TİBET KAÇIRA, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Beyin ve Sinir Cerrahiyi ilgilendiren acil durumlarda nasıl bir yol izlenmesinin kararının verilmesini aktarmak ve doğru karar vermenin hayat kurtarıcı olduğunun kavranması sağlanması amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Bu klinik uygulama dersinin içeriği Klinik öncesi eğitim sürecinde öğrenilen nöroşirurjinin anatomik özelliklerinin tekrar edildiği ve bu bölgenin temel hastalıkları ile ilgili öğrencilere tanı, ayrıcı tanı ve tedavi ile ilgili bilgilerin verildiği derslerden oluşmaktadır.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci nöroşirürji ile ilgili acil durumların nasıl yürütüleceğini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Öğrenci, nöroşirürji tanı yöntemlerini uygulayarak hastayı yönetebilir. | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nöroşirürjiye Giriş, Fonksiyonel Nöroanatomi ve Klinik Nöroradyoloji | |
2 | Beyin Ödemi, KİBAS, Kafa Travması | |
3 | Konjenital Malformasyonlar, Hidrosefali | |
4 | Beyin Tümörleri | |
5 | Serebrovasküler Hastalıklar | |
6 | Spinal Dejeneratif Hastalıklar ve Spinal Travma | |
7 | Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları | |
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj dersleri öncesinde öğrencilerle güncel ders notları paylaşılmaktadır |
Ders Kaynakları | 1. Preoperatif- postoperatif hasta dosyaları 2. Nöroşirürji ders kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci nöroşirürji ile ilgili acil durumların nasıl yürütüleceğini bilir | |||||||||
2 | Öğrenci, nöroşirürji tanı yöntemlerini uygulayarak hastayı yönetebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Pratik Bütünleme | 50 |
1. Teorik Bütünleme | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 32 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 16 | 16 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |