Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıkları | TIP 404 | 4 | 111 + 140 | 13 | 13 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CENGİZ KARACAER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN, Prof.Dr. ALİ TAMER, Prof.Dr. AHMET TARIK EMİNLER, Prof.Dr. TEZCAN KAYA, Prof.Dr. CEYHUN VARIM, Prof.Dr. İLHAN HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. AHMET NALBANT, Prof.Dr. HAMAD DHEİR, Prof.Dr. TUBA HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. SELÇUK YAYLACI, Prof.Dr. EMEL GÖNÜLLÜ, Doç.Dr. MUKADDES TOZLU, Doç.Dr. AYŞE DEMİRCİ, Dr.Öğr.Üyesi CENK SUNU, Doç.Dr. AHMED BİLAL GENÇ, Doç.Dr. MAHMUD İSLAM, Doç.Dr. CENGİZ KARACAER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı stajyer öğrencilerin, iç hastalıkları ile ilgili branşlarda (nefroloji, romatoloji, gastroenteroloji, tıbbi onkoloji, hematoloji, endokrinoloji, genel dahiliye) hastalıkların etyolojisi-patofizyolojisi-klinik tablosu gibi teorik bilgileri almalarının yanında hastadan ayrıntılı amannez alma, fizik muayene yapma, laboratuvar ve radyoloji sonuçlarını yorumlayabilme, hastaya tanı koyabilme ve tedavi seçeneklerini öğrenmeleridir. |
Dersin İçeriği | İç hastalıkları ile ilgili hastalıklar kapsamında Ulusal Çekirdek Eğitim Programındaki önerilere uygun olarak hazırlanmış, birinci basamak düzeyinde iyi hekimler yetiştirmenin amaçlandığı teorik ve pratik eğitimden oluşan bir klinik uygulama derslerini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hastalardan anamnez alabilir, fizik muayenesini ayrıntılı olarak tüm sistemlerin muayenesi şeklinde yapabilir, hasta dosyası hazırlayabilir, hasta sunabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Gastroenterolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. GASTROİNTESTİNAL SİSTEM KANAMALARI, GASTROÖZOFAGİAL REFLÜ HASTALIĞI, DİSPEPSİ, KRONİK DİYARE, KRONİK KABIZLIK, İRRİTABLE BARSAK HASTALIĞI, İNFLAMATUAR BARSAK HASTALIĞI, AKUT PANKREATİT, BİLİRUBİN METABOLİZMASI, KOLESTAZ VE SARILIK, OTOİMMÜN HEPATİT VE PRİMER SAFRA YOLU HASTALIKLARI, VİRAL HEPATİTLER, ALKOLİK HEPATİT VE NASH, TOKSİK HEPATİT, AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ, PORTAL HİPERTANSİYON VE KOMPLİKASYONLARI, KARACİĞERDE YER KAPLAYAN LEZYONLAR, KARACİĞERİN VASKÜLER HASTALIKLARI, GEBELİK VE KARACİĞER. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Hematolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. HİPOKROM MİKROSİTER ANEMİLER, MAKROSİTER ANEMİLER, HEMOGLOBİNOPATİLER, HEMOLİTİK ANEMİLER, HEMORAJİK DİYATEZ, MYELOPROLİFERATİF HASTALIKLAR, TROMBOFİLİ, AKUT LÖSEMİLER, GAMMOPATİLİ HASTAYA YAKLAŞIM, LENFOPROLİFERTAİF HASTALIKLAR, LENFOMA. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | Endokrinolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. CUSHİNG SENDROMU, AKROMEGALİ, HİPERTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPOTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPERPARATİROİDİ VE HİPOPARATİRODİ, TİROİD NODÜLÜNE YAKLAŞIM, DİYABETES MELLİTUSUN ETYOPATOGENEZİ, TANISI VE KLİNİĞİ, DİYABETİN TEDAVİSİ, HİPERPROLAKTİNEMİ, DİYABETİN AKUT KOMPLİKASYONLARI, DİYABETİN KRONİK KOMPLİKASYONLARI, DİABETES İNSİPİDUS, HİPOGONADİZM, FEOKROMOSİTOMA, OSTEOPOROZ, OSTEOMALAZİ. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | Nefrolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. PRİMER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SEKONDER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SIVI ELEKTROLİT DENGESİ VE BOZUKLUKLARI; TUBULOİNTERSTİSYEL VE VASKÜLER HASTALIKLAR; BÖBREK VE HİPERTANSİYON; GEBELİK VE BÖBREK; AKUT BÖBREK HASARI; KRONİK BÖBREK HASTALIĞI VE ÜREMİK SENDROM; RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (Diyaliz ve Periton Diyalizi); RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (BÖBREK NAKLİ TEMEL PRENSİPLER). | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
6 | Romatolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. SİSTEMİK HASTALIKLARIN ROMATOLOJİK BELİRTİLERİ; ROMATOLOJİDE LABORATUAR TETKİKLERİ; SPONDİLOARTRİT; AİLESEL AKDENİZ ATEŞİ; ANTİFOSFOLİPİD SENDROMU; BEHÇET HASTASLIĞI; ERİŞKİN STİLL HASTALIĞI; KRİSTAL ARTROPATİLER; ROMATOLOJİK HASTALIKLARDA TANI VE AYIRICI TANI; ROMATOLOJİK HASTALIKLARIN TEDAVİSİNDE KULLANILAN İLAÇLAR; ROMATOLOJİK ACİLLER; ROMATOİD ARTRİT VE ANKİLOZAN SPONDİLİT; BAĞ DOKUSU HASTALIKLARI VE VASKÜLİTLERE YAKLAŞIM; FİBROMİYALJİ TANI VE TEDAVİSİ. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
7 | Onkolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir.TEMEL ONKOLOJİK KAVRAMLAR, KANSER EPIDEMIYOLOJISI, RISK FAKTÖRLERI, TANI VE TEDAVİ İLKELERİ; MEME KANSERI TANISI VE TEDAVI MODALİTELERİ; AKCIĞER KANSERI TANI, TEDAVI VE YÖNETİMİ; HEDEFE YÖNELIK TEDAVILER VE İMMÜNOTERAPI; BAŞ BOYUN KANSERLERI, ALT TİPLERİ, TANI VE TEDAVISI; GENITOÜRINER SISTEM KANSERLERI VE TEDAVISI; JINEKOLOJIK KANSERLER, ALT TİPLERİ, ETİYOLOJİSİ, TANI VE TEDAVISI; KOLOREKTAL KANSERLER VE TEDAVISI; KOLOREKTAL DIŞI GIS TÜMÖRLERI VE TEDAVISI; CILT KANSERLERI VE TEDAVISI; KEMIK VE YUMUŞAK DOKU TÜMÖRLERI; ONKOLOJIDE KEMOTERAPI DIŞI DESTEK TEDAVILER, PALYATİF BAKIM, AĞRI YÖNETİMİ; MALNÜTRİSYON VE ÖNEMİ; BESLENME DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ; ENTERAL NÜTRİSYON ve PARENTERAL NÜTRİSYON. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İÇ HASTALIKLARI KLİNİĞİNDE ANAMNEZ ALMA. BAŞ,BOYUN VE TİROİD MUAYENESI. SOLUNUM SISTEMI MUAYENESI. KARDIYAK MUAYENE. BATIN MUAYENESI. ALT VE ÜST EXTREMITE MUAYENESI, PERIFERIK NABIZLAR, TANSIYON ÖLÇÜMÜ. | |
2 | KRONİK KABIZLIK. İRRİTABLE BARSAK HASTALIĞI. İNFLAMATUAR BARSAK HASTALIĞINDA TANI VE TEDAVİ. AKUT PANKREATİT. BİLİRUBİN METABOLİZMASI, KOLESTAZ VE SARILIK. OTOİMMÜN HEPATİT VE PRİMER SAFRA YOLU HASTALIKLARI. | |
3 | HEMATOPOEZ VE PERİFERİK YAYMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. HİPOKROM MİKROSİTER ANEMİLER. MAKROSİTER ANEMİLER. HEMOGLOBİNOPATİLER. HEMOLİTİK ANEMİLER. HEMORAJİK DİYATEZ. MYELOPROLİFERATİF HASTALIKLAR.TROMBOFİLİ. AKUT LÖSEMİLER. GAMMOPATİLİ HASTAYA YAKLAŞIM. | |
4 | CUSHİNG SENDROMU. AKROMEGALİ. TİROİD NODÜLÜNE YAKLAŞIM. HİPERTİROİDİ VE TEDAVİSİ. HİPOTİROİDİ VE TEDAVİSİ. HİPERPARATİROİDİ VE HİPOPARATİRODİ. | |
5 | BÖBREK HASTALIKLARINDA ANAMNEZ FİZİK MUAYENE VE LABORATUAR PRİMER GLOMERÜLER HASTALIKLAR SEKONDER GLOMERÜLER HASTALIKLAR, SIVI ELEKTROLİT DENGESİ VE BOZUKLUKLARI. | |
6 | ROMATOLOJİK HASTAYA YAKLAŞIM. SİSTEMİK HASTALIKLARIN ROMATOLOJİK BELİRTİLERİ. ROMATOLOJİDE LABORATUAR TETKİKLERİ. SPONDİLOARTRİT. | |
7 | TEMEL ONKOLOJİK KAVRAMLAR.KANSER EPIDEMIYOLOJISI, RISK FAKTÖRLERI,TANI VE TEDAVİ İLKELERİ. | |
8 | ANEMISI OLAN HASTAYA YAKLAŞIM. ENDOKRIN HORMON TAHLIL SONUÇLARININ YORUMLANMASI. | |
9 | DİYABETES MELLİTUSUN ETYOPATOGENEZİ, TANISI VE KLİNİĞİ. DİYABETİN TEDAVİSİ. HİPERPROLAKTİNEMİ | |
10 | TUBULOİNTERSTİSYEL VE VASKÜLER HASTALIKLAR. BÖBREK VE HİPERTANSİYON. GEBELİK VE BÖBREK.. | |
11 | AİLESEL AKDENİZ ATEŞİ. ANTİFOSFOLİPİD SENDROMU. BEHÇET HASTASLIĞI. ERİŞKİN STİLL HASTALIĞI. KRİSTAL ARTROPATİLER. | |
12 | MEME KANSERI TANISI VE TEDAVI MODALİTELERİ. AKCIĞER KANSERI TANI,TEDAVI VE YÖNETİMİ. | |
13 | GİS KANAMASI OLAN HASTAYA YAKLAŞIM. ASİT OLAN HASTAYA YAKLAŞIM & SPLENOMEGALİSİ OLAN HASTAYA YAKLAŞIM. KRONİK ADRENAL YETMEZLİK. ÖDEMİ OLAN HASTAYA YAKLAŞIM. | |
14 | TEORİK VE PRATİK-SÖZLÜ SINAV |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları staj sırasında dersi anlatan öğretim üyesi tarafından öğrencilere verilmektedir. |
Ders Kaynakları | Harrison's İç Hastalıkları Prensipleri Cecil Essentials of Medicine |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hastalardan anamnez alabilir, fizik muayenesini ayrıntılı olarak tüm sistemlerin muayenesi şeklinde yapabilir, hasta dosyası hazırlayabilir, hasta sunabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Gastroenterolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. GASTROİNTESTİNAL SİSTEM KANAMALARI, GASTROÖZOFAGİAL REFLÜ HASTALIĞI, DİSPEPSİ, KRONİK DİYARE, KRONİK KABIZLIK, İRRİTABLE BARSAK HASTALIĞI, İNFLAMATUAR BARSAK HASTALIĞI, AKUT PANKREATİT, BİLİRUBİN METABOLİZMASI, KOLESTAZ VE SARILIK, OTOİMMÜN HEPATİT VE PRİMER SAFRA YOLU HASTALIKLARI, VİRAL HEPATİTLER, ALKOLİK HEPATİT VE NASH, TOKSİK HEPATİT, AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ, PORTAL HİPERTANSİYON VE KOMPLİKASYONLARI, KARACİĞERDE YER KAPLAYAN LEZYONLAR, KARACİĞERİN VASKÜLER HASTALIKLARI, GEBELİK VE KARACİĞER. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Hematolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. HİPOKROM MİKROSİTER ANEMİLER, MAKROSİTER ANEMİLER, HEMOGLOBİNOPATİLER, HEMOLİTİK ANEMİLER, HEMORAJİK DİYATEZ, MYELOPROLİFERATİF HASTALIKLAR, TROMBOFİLİ, AKUT LÖSEMİLER, GAMMOPATİLİ HASTAYA YAKLAŞIM, LENFOPROLİFERTAİF HASTALIKLAR, LENFOMA. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Endokrinolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. CUSHİNG SENDROMU, AKROMEGALİ, HİPERTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPOTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPERPARATİROİDİ VE HİPOPARATİRODİ, TİROİD NODÜLÜNE YAKLAŞIM, DİYABETES MELLİTUSUN ETYOPATOGENEZİ, TANISI VE KLİNİĞİ, DİYABETİN TEDAVİSİ, HİPERPROLAKTİNEMİ, DİYABETİN AKUT KOMPLİKASYONLARI, DİYABETİN KRONİK KOMPLİKASYONLARI, DİABETES İNSİPİDUS, HİPOGONADİZM, FEOKROMOSİTOMA, OSTEOPOROZ, OSTEOMALAZİ. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Nefrolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. PRİMER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SEKONDER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SIVI ELEKTROLİT DENGESİ VE BOZUKLUKLARI; TUBULOİNTERSTİSYEL VE VASKÜLER HASTALIKLAR; BÖBREK VE HİPERTANSİYON; GEBELİK VE BÖBREK; AKUT BÖBREK HASARI; KRONİK BÖBREK HASTALIĞI VE ÜREMİK SENDROM; RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (Diyaliz ve Periton Diyalizi); RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (BÖBREK NAKLİ TEMEL PRENSİPLER). | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | Romatolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. SİSTEMİK HASTALIKLARIN ROMATOLOJİK BELİRTİLERİ; ROMATOLOJİDE LABORATUAR TETKİKLERİ; SPONDİLOARTRİT; AİLESEL AKDENİZ ATEŞİ; ANTİFOSFOLİPİD SENDROMU; BEHÇET HASTASLIĞI; ERİŞKİN STİLL HASTALIĞI; KRİSTAL ARTROPATİLER; ROMATOLOJİK HASTALIKLARDA TANI VE AYIRICI TANI; ROMATOLOJİK HASTALIKLARIN TEDAVİSİNDE KULLANILAN İLAÇLAR; ROMATOLOJİK ACİLLER; ROMATOİD ARTRİT VE ANKİLOZAN SPONDİLİT; BAĞ DOKUSU HASTALIKLARI VE VASKÜLİTLERE YAKLAŞIM; FİBROMİYALJİ TANI VE TEDAVİSİ. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
7 | Onkolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir.TEMEL ONKOLOJİK KAVRAMLAR, KANSER EPIDEMIYOLOJISI, RISK FAKTÖRLERI, TANI VE TEDAVİ İLKELERİ; MEME KANSERI TANISI VE TEDAVI MODALİTELERİ; AKCIĞER KANSERI TANI, TEDAVI VE YÖNETİMİ; HEDEFE YÖNELIK TEDAVILER VE İMMÜNOTERAPI; BAŞ BOYUN KANSERLERI, ALT TİPLERİ, TANI VE TEDAVISI; GENITOÜRINER SISTEM KANSERLERI VE TEDAVISI; JINEKOLOJIK KANSERLER, ALT TİPLERİ, ETİYOLOJİSİ, TANI VE TEDAVISI; KOLOREKTAL KANSERLER VE TEDAVISI; KOLOREKTAL DIŞI GIS TÜMÖRLERI VE TEDAVISI; CILT KANSERLERI VE TEDAVISI; KEMIK VE YUMUŞAK DOKU TÜMÖRLERI; ONKOLOJIDE KEMOTERAPI DIŞI DESTEK TEDAVILER, PALYATİF BAKIM, AĞRI YÖNETİMİ; MALNÜTRİSYON VE ÖNEMİ; BESLENME DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ; ENTERAL NÜTRİSYON ve PARENTERAL NÜTRİSYON. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Pratik | 50 |
1. Teorik | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 90 | 2 | 180 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 70 | 2 | 140 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 328 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 13 |