Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Tıbbi Farmakoloji) | TIP 639 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN BÜYÜKOKUROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.. Dr. Pelin TANYERİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1- Reçete yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi ve pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmaları 2- Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi 3- Farmakovijilans konusunda öğrencileri bilgilendirme ayrıca TÜFAM’ın ve advers etki bildirim formunu tanıtma ve pratikte nasıl doldurulacağının öğretilmesi 4- Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencileri bilgilendirme 5- Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik-Etik Kurul Başvuru Süreci konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca örnek bir başvuru dosyasının incelenmesi 6- İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi 7- Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi 8- İlaç Etkileşmeleri konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi |
Dersin İçeriği | 1- Reçete yazma 2- Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı 3- Farmakovijilans (Teorik-Pratik) 4- Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi 5- Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik-Etik Kurul Başvuru Süreci-Başvuru Dosyası İnceleme (Teorik-Pratik) 6- İlaç ve Madde Bağımlılığı (Teorik-Pratik) 7- Kanda İlaç Düzeyi (Teorik-Pratik) 8- İlaç Etkileşmeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Reçete Yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak ve ayrıca pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmalarını sağlamak, Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak , Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmelerini sağlamak | Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
2 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak, Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi, | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reçete yazma | |
2 | Reçete yazma | |
3 | Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı | |
4 | Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı | |
5 | Farmakovijilans | |
6 | Akılcı İlaç Kullanımı | |
7 | K-İlaç Seçimi | |
8 | Etik Kurul Başvuru Süreci | |
9 | Başvuru Dosyası İnceleme | |
10 | İlaç ve Madde Bağımlılığı | |
11 | Kanda İlaç Düzeyi | |
12 | Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik | |
13 | Etik Kurul Başvuru Süreci | |
14 | İlaç Etkileşmeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yok |
Ders Kaynakları | Katzung Farmakoloji Rasyonel tedavi yönünden tıbbi farmakoloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Reçete Yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak ve ayrıca pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmalarını sağlamak, Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak , Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmelerini sağlamak | 5 | ||||||||
2 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak, Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi, | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 2 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 5 | 2 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 | 3 | 45 |
Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |