Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Nöroloji) TIP 634 6 0 + 160 6 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT ALEMDAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sık görülen nörolojik hastalıklara birinci basamak düzeyinde tanı koymak ve tedavi edebilmek; akut tedavi gerektiren klinik durumları tanımak ve tedavi yöntemlerini açıklamak; acil nörolojik durumları tanımak,  kronik nörolojik hastalıkların birinci basamak koşullarında izlemini yürütebilmek; nörolojik belirti ve bulguları tanımak ve ilgili olabilecek hastalık ön tanısıyla uygun koşullarda sevk etmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Nörolojik muayene

Sinir sistemi anatomisi

Nörolojik aciller ve konsültasyonlar

Bilinç bozuklukları

Baş ağrısı

İnme

Demiyelinizan hastalıklar

Motor nöron hastalıkları

Epilepsi

Demans

Kranial sinirler

Omurilik hastalıkları

Vertigo

Periferik nöropatiler ve polinöropatiler

Uyku hastalıkları

Hareket hastalıkları

Kas hastalıkları

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anamnez almayı ve Nörolojik muayeneyi yapmayı bilir, santral ve periferik sinir sistemi anatomisini ve serebrovasküler anatomiyi bilir, saptanan bulguların hangi nörolojik lokalizasyonlara ve hastalıklara işaret edebileceğini anlatır. Bilinç değerlendirmesini yapar, bilinç kaybına yaklaşımı bilir, beyin ölümü kavramıını ve tanı kriterleri bilir, nörolojik acillerin (akut inme, status epileptikus, miyastenik kriz, akut polinöroati vb. ) belirtilerini, muayene bulgularını, ayırıcı tanılarını, kullanılan tanı yöntemlerini, krtiterleri bilir ve yönetimini anlatır Nörolojik hastalıklardaki (Serebrovaskler hastalıklar, Epilepsi, Demans, Hareket bozuklukları, Nörodejeneratif hastalıklar, Demiyelinizan hastalıklar, periferik sinir sistemi hastalıkları, baş ağrısı sendromları, uyku bozuklukları, baş dönmesi ve denge bozuklukları vb) anamnez özelliklerini, risk faktörlerini, muayene bulgularını, kriterleri, ayırıcı tanılarını, yardımcı tanı yöntemlerini bilir ve bu hastaların yönetimini anlatır. Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nörolojik Muayene
2 Bilinç kaybına yaklaşım
3 Nörolojik Aciller
4 Kraniyel sinirler
5 Serebrovasküler Hastalıklar
6 Hareket Bozuklukları
7 periferik nöropatiler
8 Guillain Bare Sendromu
9 Baş ağrıları
10 Epilepsi
11 Demans
12 Demiyelinizan hastalıklar
13 Kas hastalıkları
14 Vertigo
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili öğretim üyesi tarafından yüklenir.

Ders Kaynakları

ITF Neurology ( http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm )

Current guidelines and literature

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. X
2 Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
3 Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir
4 Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir
5 Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
6 Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
7 İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
8 Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır
9 Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Anamnez almayı ve Nörolojik muayeneyi yapmayı bilir, santral ve periferik sinir sistemi anatomisini ve serebrovasküler anatomiyi bilir, saptanan bulguların hangi nörolojik lokalizasyonlara ve hastalıklara işaret edebileceğini anlatır. Bilinç değerlendirmesini yapar, bilinç kaybına yaklaşımı bilir, beyin ölümü kavramıını ve tanı kriterleri bilir, nörolojik acillerin (akut inme, status epileptikus, miyastenik kriz, akut polinöroati vb. ) belirtilerini, muayene bulgularını, ayırıcı tanılarını, kullanılan tanı yöntemlerini, krtiterleri bilir ve yönetimini anlatır Nörolojik hastalıklardaki (Serebrovaskler hastalıklar, Epilepsi, Demans, Hareket bozuklukları, Nörodejeneratif hastalıklar, Demiyelinizan hastalıklar, periferik sinir sistemi hastalıkları, baş ağrısı sendromları, uyku bozuklukları, baş dönmesi ve denge bozuklukları vb) anamnez özelliklerini, risk faktörlerini, muayene bulgularını, kriterleri, ayırıcı tanılarını, yardımcı tanı yöntemlerini bilir ve bu hastaların yönetimini anlatır. 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Uygulama) 1 120 120
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5