Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (İç Hastalıkları) | TIP 632 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAMAD DHEİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hastalardan anamnez alabilir, fizik muayenesini ayrıntılı olarak tüm sistemlerin muayenesi şeklinde yapabilir, hasta dosyası hazırlayabilir, hasta sunabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Gastroenterolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. GASTROİNTESTİNAL SİSTEM KANAMALARI, GASTROÖZOFAGİAL REFLÜ HASTALIĞI, DİSPEPSİ, KRONİK DİYARE, KRONİK KABIZLIK, İRRİTABLE BARSAK HASTALIĞI, İNFLAMATUAR BARSAK HASTALIĞI, AKUT PANKREATİT, BİLİRUBİN METABOLİZMASI, KOLESTAZ VE SARILIK, OTOİMMÜN HEPATİT VE PRİMER SAFRA YOLU HASTALIKLARI, VİRAL HEPATİTLER, ALKOLİK HEPATİT VE NASH, TOKSİK HEPATİT, AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ, PORTAL HİPERTANSİYON VE KOMPLİKASYONLARI, KARACİĞERDE YER KAPLAYAN LEZYONLAR, KARACİĞERİN VASKÜLER HASTALIKLARI, GEBELİK VE KARACİĞER. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Hematolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. HİPOKROM MİKROSİTER ANEMİLER, MAKROSİTER ANEMİLER, HEMOGLOBİNOPATİLER, HEMOLİTİK ANEMİLER, HEMORAJİK DİYATEZ, MYELOPROLİFERATİF HASTALIKLAR, TROMBOFİLİ, AKUT LÖSEMİLER, GAMMOPATİLİ HASTAYA YAKLAŞIM, LENFOPROLİFERTAİF HASTALIKLAR, LENFOMA. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Endokrinolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. CUSHİNG SENDROMU, AKROMEGALİ, HİPERTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPOTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPERPARATİROİDİ VE HİPOPARATİRODİ, TİROİD NODÜLÜNE YAKLAŞIM, DİYABETES MELLİTUSUN ETYOPATOGENEZİ, TANISI VE KLİNİĞİ, DİYABETİN TEDAVİSİ, HİPERPROLAKTİNEMİ, DİYABETİN AKUT KOMPLİKASYONLARI, DİYABETİN KRONİK KOMPLİKASYONLARI, DİABETES İNSİPİDUS, HİPOGONADİZM, FEOKROMOSİTOMA, OSTEOPOROZ, OSTEOMALAZİ. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Nefrolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. PRİMER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SEKONDER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SIVI ELEKTROLİT DENGESİ VE BOZUKLUKLARI; TUBULOİNTERSTİSYEL VE VASKÜLER HASTALIKLAR; BÖBREK VE HİPERTANSİYON; GEBELİK VE BÖBREK; AKUT BÖBREK HASARI; KRONİK BÖBREK HASTALIĞI VE ÜREMİK SENDROM; RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (Diyaliz ve Periton Diyalizi); RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (BÖBREK NAKLİ TEMEL PRENSİPLER). | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Romatolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. SİSTEMİK HASTALIKLARIN ROMATOLOJİK BELİRTİLERİ; ROMATOLOJİDE LABORATUAR TETKİKLERİ; SPONDİLOARTRİT; AİLESEL AKDENİZ ATEŞİ; ANTİFOSFOLİPİD SENDROMU; BEHÇET HASTASLIĞI; ERİŞKİN STİLL HASTALIĞI; KRİSTAL ARTROPATİLER; ROMATOLOJİK HASTALIKLARDA TANI VE AYIRICI TANI; ROMATOLOJİK HASTALIKLARIN TEDAVİSİNDE KULLANILAN İLAÇLAR; ROMATOLOJİK ACİLLER; ROMATOİD ARTRİT VE ANKİLOZAN SPONDİLİT; BAĞ DOKUSU HASTALIKLARI VE VASKÜLİTLERE YAKLAŞIM; FİBROMİYALJİ TANI VE TEDAVİSİ. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hastalardan anamnez alabilir, fizik muayenesini ayrıntılı olarak tüm sistemlerin muayenesi şeklinde yapabilir, hasta dosyası hazırlayabilir, hasta sunabilir. | |||||||||
2 | Gastroenterolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. GASTROİNTESTİNAL SİSTEM KANAMALARI, GASTROÖZOFAGİAL REFLÜ HASTALIĞI, DİSPEPSİ, KRONİK DİYARE, KRONİK KABIZLIK, İRRİTABLE BARSAK HASTALIĞI, İNFLAMATUAR BARSAK HASTALIĞI, AKUT PANKREATİT, BİLİRUBİN METABOLİZMASI, KOLESTAZ VE SARILIK, OTOİMMÜN HEPATİT VE PRİMER SAFRA YOLU HASTALIKLARI, VİRAL HEPATİTLER, ALKOLİK HEPATİT VE NASH, TOKSİK HEPATİT, AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ, PORTAL HİPERTANSİYON VE KOMPLİKASYONLARI, KARACİĞERDE YER KAPLAYAN LEZYONLAR, KARACİĞERİN VASKÜLER HASTALIKLARI, GEBELİK VE KARACİĞER. | |||||||||
3 | Hematolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. HİPOKROM MİKROSİTER ANEMİLER, MAKROSİTER ANEMİLER, HEMOGLOBİNOPATİLER, HEMOLİTİK ANEMİLER, HEMORAJİK DİYATEZ, MYELOPROLİFERATİF HASTALIKLAR, TROMBOFİLİ, AKUT LÖSEMİLER, GAMMOPATİLİ HASTAYA YAKLAŞIM, LENFOPROLİFERTAİF HASTALIKLAR, LENFOMA. | |||||||||
4 | Endokrinolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. CUSHİNG SENDROMU, AKROMEGALİ, HİPERTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPOTİROİDİ VE TEDAVİSİ, HİPERPARATİROİDİ VE HİPOPARATİRODİ, TİROİD NODÜLÜNE YAKLAŞIM, DİYABETES MELLİTUSUN ETYOPATOGENEZİ, TANISI VE KLİNİĞİ, DİYABETİN TEDAVİSİ, HİPERPROLAKTİNEMİ, DİYABETİN AKUT KOMPLİKASYONLARI, DİYABETİN KRONİK KOMPLİKASYONLARI, DİABETES İNSİPİDUS, HİPOGONADİZM, FEOKROMOSİTOMA, OSTEOPOROZ, OSTEOMALAZİ. | |||||||||
5 | Nefrolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. PRİMER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SEKONDER GLOMERÜLER HASTALIKLAR; SIVI ELEKTROLİT DENGESİ VE BOZUKLUKLARI; TUBULOİNTERSTİSYEL VE VASKÜLER HASTALIKLAR; BÖBREK VE HİPERTANSİYON; GEBELİK VE BÖBREK; AKUT BÖBREK HASARI; KRONİK BÖBREK HASTALIĞI VE ÜREMİK SENDROM; RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (Diyaliz ve Periton Diyalizi); RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ (BÖBREK NAKLİ TEMEL PRENSİPLER). | |||||||||
6 | Romatolojik aşağıdaki hastalıkların belirtilerini, etyopatogenezini, klinik/laboratuvar/görüntüleme bulgularını, tanı ve tedavisini bilir. SİSTEMİK HASTALIKLARIN ROMATOLOJİK BELİRTİLERİ; ROMATOLOJİDE LABORATUAR TETKİKLERİ; SPONDİLOARTRİT; AİLESEL AKDENİZ ATEŞİ; ANTİFOSFOLİPİD SENDROMU; BEHÇET HASTASLIĞI; ERİŞKİN STİLL HASTALIĞI; KRİSTAL ARTROPATİLER; ROMATOLOJİK HASTALIKLARDA TANI VE AYIRICI TANI; ROMATOLOJİK HASTALIKLARIN TEDAVİSİNDE KULLANILAN İLAÇLAR; ROMATOLOJİK ACİLLER; ROMATOİD ARTRİT VE ANKİLOZAN SPONDİLİT; BAĞ DOKUSU HASTALIKLARI VE VASKÜLİTLERE YAKLAŞIM; FİBROMİYALJİ TANI VE TEDAVİSİ. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 60 | 2 | 120 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |