Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cerrahi Bilimler Seçmeli Stajı (Üroloji) | TIP 622 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HACI İBRAHİM ÇİMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr Hasan Salih Sağlam Prof Dr Ahmet Gökçe Doç Dr Osman Köse Doç Dr Fikret Halis |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üroloji klminik uygulama programı sonunda öğrencilerin, 1. Hastalar ve yakınlarıyla profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri, 2. Yetişkin ve çocuklarda genitoüriner sistem hastalıklarının patofizyoloji ve klinik özelliklerini öğrenmeleri ve bunlar arasında bağlantı kurabilmeleri, 3. Sık karşılaşılan ürolojik problemlere birinci basamak hekimi düzeyinde tanı koyabilme, değerlendirebilme, ilk basamak tedavileri düzenleyebilme ve hastaları doğru yerlere yönlendirebilme yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır. 4. Pratisyen hekimlikte acil ürolojik müdahale gerektirecek hastalara tanı koyma, tedavisine başlama ve ilgili uzmana yönlendirme |
Dersin İçeriği | Rutin ürolojik uygulamaları öğrenir. Dosya hazırlama Ameliyat endikasyonları Hasta hazırlama Operasyonlara bire bir katılma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ürolojik semptomatoloji-semiyolojiyi bilir | Soru-Cevap, | |
2 | anamnez almayı öğrenir | Rol Oynama, | |
3 | dosya hazırlamayı öğrenir | Anlatım, | |
4 | ameliyat hastası hazırlamayı öğrenir | Rol Oynama, | |
5 | sonda takmayı öğrenir | Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
6 | sütür tekniklerini öğrenir | Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
7 | sütür almayı öğrenir | Grupla Çalışma, | |
8 | sistoskopinin nasıl yapıldığını öğrenir | Bireysel Çalışma, | |
9 | prostat biyopsisinin ne zaman ve nasıl alındığını öğrenir | Grupla Çalışma, | |
10 | sitolojinin ne zaman ve nasıl alındığını öğrenir | Grupla Çalışma, | |
11 | parmakla rektal muayenede dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir | Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Semptomoloji-semiyoloji | |
2 | anamnez alma | |
3 | dosya hazırlama | |
4 | ameliyat hastası hazırlama | |
5 | sonda takma uygulaması | |
6 | sütür teknikleri | |
7 | sütür alma | |
8 | sistoskopi | |
9 | prostat biyopsisi | |
10 | sitoloji alma | |
11 | parmakla rektal muayenede dikkat edilmesi gereken hususlar | |
12 | idrarın incelenmesi | |
13 | ürolojik aciller | |
14 | sistostomi takılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ürolojik semptomatoloji-semiyolojiyi bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | anamnez almayı öğrenir | |||||||||
3 | dosya hazırlamayı öğrenir | |||||||||
4 | ameliyat hastası hazırlamayı öğrenir | |||||||||
5 | sonda takmayı öğrenir | |||||||||
6 | sütür tekniklerini öğrenir | |||||||||
7 | sütür almayı öğrenir | |||||||||
8 | sistoskopinin nasıl yapıldığını öğrenir | |||||||||
9 | prostat biyopsisinin ne zaman ve nasıl alındığını öğrenir | |||||||||
10 | sitolojinin ne zaman ve nasıl alındığını öğrenir | |||||||||
11 | parmakla rektal muayenede dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 120 | 1 | 120 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 1 | 3 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |