Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cerrahi Bilimler Seçmeli Stajı (Ortopedi ve Travmatoloji) | TIP 619 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KUTAY YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KUTAY YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kas-iskelet sistemi ile ilgili sağlık problemlerini tanıma; tedavi yöntemlerini açıklama ve acil ortopedik ve travma sorunlarına yaklaşım için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği ortopedik bir hastaya yaklaşım ve tanı koyabilmek, travmatik bir hastaya yaklaşım ve ilk yardım şartlarına uygun olarak hastayı manipüle edebilmek, alçı, atel ve bandajlama teknikleri ve uygulamak, ortopedik muayene teknikleri, sık görülen kas-iskelet sistemine ait hastalıkların tanı ve tedavi yaklaşımları, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortopedik bir hastaya yaklaşımı bilir | Tartışma, | |
2 | . Travmatik bir hastaya yaklaşım bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Alçı, atel ve bandajlama tekniklerini bilir ve uygular | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Ortopedik muayene tekniklerini bilmeli ve uygulayabilmeli | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sık görülen kas-iskelet sistemine ait hastalıkların ön tanılarını koyarak hastayı uzman hekime yönlendirebilmeli | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ORTOPEDİK TERMİNOLOJİ VE KAVRAMLAR | |
2 | PES EKİNO VARUS-TOPALLAYAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM | |
3 | GELİŞİMSEL KALÇA DİSPLAZİSİ | |
4 | OMURGA KIRIKLARI OMURGA DEFORMİTELERİ LOMBER DİSK HASTALIKLARI | |
5 | ÇOCUK KIRIKLARININ ÖZELLİKLERİ SIK GÖRÜLEN ÇOCUK KIRIKLARI | |
6 | KIRIK TIPLERI VE OLUŞ MEKANIZMALARI | |
7 | DEJENERATİF EKLEM HASTALIKARINA GİRİŞ | |
8 | EKSTREMİTE KIRIKLARI-ÜST EKSTREMİTE | |
9 | EKSTREMİTE KIRIKLARI- ALT EKSTREMİTE | |
10 | ORTOPEDIK ONKOLOJIYE GIRIŞ ORTOPEDIK ONKOLOJI: İYI HUYLU TM. ORTOPEDIK ONKOLOJI: KÖTÜ HUYLU TM. | |
11 | METASTATİK KEMİK TÜMÖRLERİ | |
12 | PELVİS KIRIKLARI VE ACİL DEĞERLENDİRME | |
13 | DİZ EKLEMİ BAĞ VE MENİSKÜS YARALANMALARI ORTOPEDİK AYAK SORUNLARI TENDON SORULARI VE SIKIŞMA SENDROMLARI | |
14 | DIABETIK AYAK VE YARA BAKIMI AMPUTASYONLAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ortopedik bir hastaya yaklaşımı bilir | |||||||||
2 | . Travmatik bir hastaya yaklaşım bilir | |||||||||
3 | Alçı, atel ve bandajlama tekniklerini bilir ve uygular | |||||||||
4 | Ortopedik muayene tekniklerini bilmeli ve uygulayabilmeli | |||||||||
5 | Sık görülen kas-iskelet sistemine ait hastalıkların ön tanılarını koyarak hastayı uzman hekime yönlendirebilmeli |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 15 | 2 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 4 | 60 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |