Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıkları | TIP 605 | 6 | 0 + 320 | 11 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAMAD DHEİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN, Prof.Dr. ALİ TAMER, Prof.Dr. AHMET TARIK EMİNLER, Prof.Dr. TEZCAN KAYA, Prof.Dr. CEYHUN VARIM, Prof.Dr. İLHAN HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. AHMET NALBANT, Prof.Dr. HAMAD DHEİR, Prof.Dr. TUBA HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. SELÇUK YAYLACI, Prof.Dr. EMEL GÖNÜLLÜ, Doç.Dr. MUKADDES TOZLU, Doç.Dr. AYŞE DEMİRCİ, Dr.Öğr.Üyesi CENK SUNU, Doç.Dr. AHMED BİLAL GENÇ, Doç.Dr. MAHMUD İSLAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Staj programı ile iç hastalıkları klinik ve/veya poliklinik ortamında hasta görüşmeleri, hastaya ait verilerin toplanması ve bunların yorumlanması ile hasta yönetimi dahil klinik uygulamaları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Varolan hastadan ayrıntılı bir anamnez alabilme | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | 2. Sistemik muayene yapabilme ve hasta anamnezi bağlamında muayene bulgularını yorumlayabilme | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
3 | 3. İc¸ Hastalıkları ile ilgili birinci basamakta sık karşılaşılan akut ve kronik tıbbi problemlerde tanıya gidebilme ve sorumlu hekimlerin denetimi altında ilk tedaviyi planlayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
4 | 4. Hasta kayıtlarını tutabilme, sorumlu hekimlerin denetimi altında order düzenleyebilme ve olguları sunabilme | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | 5. Sık kullanılan laboratuar sonuçlarını ve EKG ile direk grafileri yorumlayabilme | Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
6 | 6. Damar yolu açabilme, kan gazı alabilme, idrar sondası, nazogastrik tüp ve parasentez gibi uygulamaları yapabilme, IV/IM ve SC tedaviler uygulayabilme | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | 7. Hasta ve sağlık çalışanları ile uyumlu ve etkili iletişim kurabilme | Grupla Çalışma, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | VİZİT, GENEL DAHİLİYE YATAN HASTA TAKİBİ | |
2 | SEMİNER, VİZİT, GENEL DAHİLİYE YATAN HASTA TAKİBİ | |
3 | SEMİNER, VİZİT, NEFROLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM | |
4 | SEMİNER, VİZİT , ROMATOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM | |
5 | SEMİNER, VİZİT, ENDOKRİNOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM | |
6 | SEMİNER, VİZİT, GASTROENTEROLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM | |
7 | SEMİNER, VİZİT, HEMATOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM | |
8 | SEMİNER, VİZİT, ONKOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM | |
9 | SEMİNER, VİZİT, ENDOKRİNOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM | |
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Teşhiste Temel Bilgi, Filiz Kitabevi, Doç. Dr. Vahe Aliksanyan - Prof. Dr. Ergin Sencer Cecil Essentials of Medicine, Güneş Tıp Kitapevleri, Ivor Benjamin, Prof. Dr. Serhat ÜNAL |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. Varolan hastadan ayrıntılı bir anamnez alabilme | 5 | ||||||||
2 | 2. Sistemik muayene yapabilme ve hasta anamnezi bağlamında muayene bulgularını yorumlayabilme | 5 | ||||||||
3 | 3. İc¸ Hastalıkları ile ilgili birinci basamakta sık karşılaşılan akut ve kronik tıbbi problemlerde tanıya gidebilme ve sorumlu hekimlerin denetimi altında ilk tedaviyi planlayabilme | 5 | ||||||||
4 | 4. Hasta kayıtlarını tutabilme, sorumlu hekimlerin denetimi altında order düzenleyebilme ve olguları sunabilme | 5 | ||||||||
5 | 5. Sık kullanılan laboratuar sonuçlarını ve EKG ile direk grafileri yorumlayabilme | 5 | ||||||||
6 | 6. Damar yolu açabilme, kan gazı alabilme, idrar sondası, nazogastrik tüp ve parasentez gibi uygulamaları yapabilme, IV/IM ve SC tedaviler uygulayabilme | 5 | ||||||||
7 | 7. Hasta ve sağlık çalışanları ile uyumlu ve etkili iletişim kurabilme | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 7 | 7 | 49 |
Performans Görevi (Uygulama) | 7 | 7 | 49 |
Performans Görevi (Seminer) | 7 | 7 | 49 |
Kısa Sınav | 7 | 7 | 49 |
Toplam İş Yükü | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |