Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Hastalıkları TIP 605 6 0 + 320 11 8
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRE ÇAKIR
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN, Prof.Dr. ALİ TAMER, Prof.Dr. AHMET TARIK EMİNLER, Prof.Dr. TEZCAN KAYA, Prof.Dr. CEYHUN VARIM, Prof.Dr. İLHAN HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. AHMET NALBANT, Prof.Dr. HAMAD DHEİR, Prof.Dr. TUBA HACIBEKİROĞLU, Prof.Dr. SELÇUK YAYLACI, Prof.Dr. EMEL GÖNÜLLÜ, Doç.Dr. MUKADDES TOZLU, Dr.Öğr.Üyesi EMRE ÇAKIR, Doç.Dr. AYŞE DEMİRCİ, Dr.Öğr.Üyesi CENK SUNU, Doç.Dr. AHMED BİLAL GENÇ, Doç.Dr. MAHMUD İSLAM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Staj programı ile iç hastalıkları klinik ve/veya poliklinik ortamında hasta görüşmeleri, hastaya ait verilerin toplanması ve bunların yorumlanması ile hasta yönetimi dahil klinik uygulamaları öğretmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1. Varolan hastadan ayrıntılı bir anamnez alabilme Tartışma, Grupla Çalışma,
2 2. Sistemik muayene yapabilme ve hasta anamnezi bağlamında muayene bulgularını yorumlayabilme Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
3 3. İc¸ Hastalıkları ile ilgili birinci basamakta sık karşılaşılan akut ve kronik tıbbi problemlerde tanıya gidebilme ve sorumlu hekimlerin denetimi altında ilk tedaviyi planlayabilme Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
4 4. Hasta kayıtlarını tutabilme, sorumlu hekimlerin denetimi altında order düzenleyebilme ve olguları sunabilme Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 5. Sık kullanılan laboratuar sonuçlarını ve EKG ile direk grafileri yorumlayabilme Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
6 6. Damar yolu açabilme, kan gazı alabilme, idrar sondası, nazogastrik tüp ve parasentez gibi uygulamaları yapabilme, IV/IM ve SC tedaviler uygulayabilme Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
7 7. Hasta ve sağlık çalışanları ile uyumlu ve etkili iletişim kurabilme Grupla Çalışma, Örnek Olay,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 VİZİT, GENEL DAHİLİYE YATAN HASTA TAKİBİ
2 SEMİNER, VİZİT, GENEL DAHİLİYE YATAN HASTA TAKİBİ
3 SEMİNER, VİZİT, NEFROLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
4 SEMİNER, VİZİT , ROMATOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
5 SEMİNER, VİZİT, ENDOKRİNOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
6 SEMİNER, VİZİT, GASTROENTEROLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
7 SEMİNER, VİZİT, HEMATOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
8 SEMİNER, VİZİT, ONKOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
9 SEMİNER, VİZİT, ENDOKRİNOLOJİ HASTASINA YAKLAŞIM
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Teşhiste Temel Bilgi, Filiz Kitabevi, Doç. Dr. Vahe Aliksanyan - Prof. Dr. Ergin Sencer

Cecil Essentials of Medicine, Güneş Tıp Kitapevleri, Ivor Benjamin, Prof. Dr. Serhat ÜNAL

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. X
2 Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
3 Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir X
4 Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir X
5 Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
6 Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
7 İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
8 Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır X
9 Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 1. Varolan hastadan ayrıntılı bir anamnez alabilme 5
2 2. Sistemik muayene yapabilme ve hasta anamnezi bağlamında muayene bulgularını yorumlayabilme 5
3 3. İc¸ Hastalıkları ile ilgili birinci basamakta sık karşılaşılan akut ve kronik tıbbi problemlerde tanıya gidebilme ve sorumlu hekimlerin denetimi altında ilk tedaviyi planlayabilme 5
4 4. Hasta kayıtlarını tutabilme, sorumlu hekimlerin denetimi altında order düzenleyebilme ve olguları sunabilme 5
5 5. Sık kullanılan laboratuar sonuçlarını ve EKG ile direk grafileri yorumlayabilme 5
6 6. Damar yolu açabilme, kan gazı alabilme, idrar sondası, nazogastrik tüp ve parasentez gibi uygulamaları yapabilme, IV/IM ve SC tedaviler uygulayabilme 5
7 7. Hasta ve sağlık çalışanları ile uyumlu ve etkili iletişim kurabilme 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 7 7 49
Performans Görevi (Uygulama) 7 7 49
Performans Görevi (Seminer) 7 7 49
Kısa Sınav 7 7 49
Toplam İş Yükü 196
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,84
Dersin AKTS Kredisi 8