Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Yönetimi EYT 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsan Kaynaklarına Giriş,İnsan Kaynakları Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji,Yönetime Katılma,Kariyer Yönetimi ve Planlaması,Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi,İnsan Kaynağının Geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

İnsan Kaynaklarına Giriş,İnsan Kaynakları Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji,Yönetime Katılma,Kariyer Yönetimi ve Planlaması,Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi,İnsan Kaynağının Geliştirilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan Kaynakları Yönetimi hakkında açıklama yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi ve Teknoloji kavramlarını tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Yönetime Katılmayı söyler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi, Kariyer Yönetimi ve Planlamasını tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 İnsan Kaynağının Geliştirilmesi kavramını tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan Kaynaklarına Giriş
2 İnsan Kaynakları Yönetimi
3 İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi
4 İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi
5 İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji
6 Ara Sınav
7 Yönetime Katılma
8 Kariyer Yönetimi ve Planlaması
9 Kariyer Yönetimi ve Planlaması
10 Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi
11 Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi
12 İnsan Kaynağının Geliştirilmesi
13 İnsan Kaynağının Geliştirilmesi
14 İnsan Kaynağının Geliştirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Açıkalın, Aytaç(2000). İnsan Kaynağının Yönetimi Geliştirilmesi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık
Bingöl, Dursun(2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.
13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar.
14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur.
15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İnsan Kaynakları Yönetimi hakkında açıklama yapar.
2 İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi ve Teknoloji kavramlarını tartışır
3 Yönetime Katılmayı söyler
4 Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi, Kariyer Yönetimi ve Planlamasını tartışır
5 İnsan Kaynağının Geliştirilmesi kavramını tartışır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 20 20
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 188
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,52
Dersin AKTS Kredisi 6