Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Hazırlama | EPT 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerinin tez ve bitirme projesi hazırlamak için gerekli alt yapıya kavuşmalarını sağlamak bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Araştırma süreci, Araştırmalarda etik ve intihal, Bilimsel araştırma çeşitleri, Araştırma süreci ve raporlaştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma sürecine ilişkin temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bilimsel makale çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Araştırmalarda kullanılacak yöntemleri örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Araştırma yönteminin basamaklarına uygun şekilde bir proje taslağı hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma, Araştırma Raporu, Araştırma Süreci | |
2 | Araştırmalarda Etik ve İntihal | |
3 | Proje Çalışma alanının ve araştırma konusunun seçilmesi, araştırma sorusunun oluşturulması | |
4 | Bilimsel makale çeşitleri | |
5 | Literatür taraması | |
6 | Literatür tarama yöntemleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Literatür değerlendirmesi | |
9 | Literatürün özetlenmesi ve yorumlanması | |
10 | Amprik araştırmaların raporlaştırılması | |
11 | Değerlendirme makalelerinin raporlaştırılması | |
12 | APA 6’ya göre metin içerisinde ve kaynakçada kaynak gösterimi | |
13 | Örnek bir proje hazırlama | |
14 | Örnek bir proje hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Karasar, N. (2018). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel SAÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu Siyez, D. (2012). PDR’de Kaynak Tarama ve Rapor Hazırlama. Ankara: Pegem.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Araştırma sürecine ilişkin temel kavramları açıklar. | |||||||||||||
2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | |||||||||||||
3 | Bilimsel makale çeşitlerini açıklar. | |||||||||||||
4 | Araştırmalarda kullanılacak yöntemleri örnekler. | |||||||||||||
5 | Araştırma yönteminin basamaklarına uygun şekilde bir proje taslağı hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 3 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |