Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan İlişkileri ve İletişim | EPT 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Filiz BACAKSIZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği | İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim Süreçlerini tanır | ||
2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | ||
3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | ||
4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | ||
5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | ||
6 | İletişimin Önemini sorgular. | ||
7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | ||
8 | İletişim Araçlarını sınıflandırır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Iletisimde Temel Kavramlar | |
2 | Iletisim Becerileri | |
3 | Iliskilerin Baslangici Gelisimi | |
4 | İletişimin Çeşitleri | |
5 | Iletisimde Dinleme | |
6 | Iletisimde Empati | |
7 | Iletisimde Kendini Acma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sozsuz Iletisim | |
10 | İletişim Teori ve Yöntemleri | |
11 | Iletisimde Catisma Cozme | |
12 | Iletisimde Duygusal Zeka | |
13 | İletişim Araçları | |
14 | İnsan İlişkilerinin İlkeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim Süreçlerini tanır | |||||||||||||
2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | |||||||||||||
3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | |||||||||||||
4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | |||||||||||||
5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | |||||||||||||
6 | İletişimin Önemini sorgular. | |||||||||||||
7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | |||||||||||||
8 | İletişim Araçlarını sınıflandırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |