Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hizmet İçi Eğitim Programları Geliştirme | EPT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hizmet içi eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut hizmet içi eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek |
Dersin İçeriği | Hizmet içi eğitim, yetişkinler eğitimi kavramları ile birlikte kalkınmada yaratılması gerekli olan insan gücü kavramının tartışılması. Bu tür eğitimi yaratan sebepler, bu eğitimi güdüleme yöntemleri ve giderek hizmet içi eğitim programlarının nasıl oluşturulduğu üzerinde durulması. Program geliştirme ile ilgili öğeler ve bunlar arasındaki ilişkilerin, kurumların hizmet-içi eğitim programlarında uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiyede ve diğer ülkelerdeki hizmet içi eğitim programlarının yapısını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hizmet içi eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Program geliştirme sürecinin aşamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Hizmet içi eğitim programı geliştirmede yeni bakış açıları geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Alternatif hizmet içi eğitim programı yaklaşımlarını eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaygın Eğitim | |
2 | Yetişkin eğitimi | |
3 | Hizmet içi eğitim | |
4 | Yaşam Boyu Öğrenme Kapsamında Yetişkin Yeterlilikleri | |
5 | Yaşam Boyu Öğrenme Kapsamında Yetişkin Yeterlilikleri | |
6 | Hizmet içi eğitim programlarının oluşturulması | |
7 | Hizmet içi eğitim programlarının oluşturulması | |
8 | vize | |
9 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Denenmesi | |
10 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Denenmesi | |
11 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | |
12 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | |
13 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | |
14 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiyede ve diğer ülkelerdeki hizmet içi eğitim programlarının yapısını yorumlar. | |||||||||||||
2 | Hizmet içi eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | |||||||||||||
3 | Program geliştirme sürecinin aşamalarını açıklar. | |||||||||||||
4 | Hizmet içi eğitim programı geliştirmede yeni bakış açıları geliştirir. | |||||||||||||
5 | Alternatif hizmet içi eğitim programı yaklaşımlarını eleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |