Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimin Sosyal ve Kültürel Boyutları | EPT 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ile ideoloji arsındaki ilişkileri çözümler. | Anlatım, | |
2 | Eğitim ile sosyal sınıf arasındaki ilişkileri karşılaştırır. | Anlatım, | |
3 | Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri yorumlar. | Beyin Fırtınası, | |
4 | Eğitim ile kültür arasındaki ilişkileri açıklar. | Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitimde toplumsal cinsiyet ve cinsiyetçilik konusunu tartışır. | Anlatım, | |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde Paradigmalar; İşlevci Paradigma | |
2 | Çatışmacı ve Yorumcu Paradigma | |
3 | Eğitim ve Yeni Bilgi Sosyolojisi | |
4 | Eğitim ve Sosyal Sınıf İlişkileri | |
5 | Eğitim ve Ekonomik Yeniden Üretim | |
6 | Eğitim ve Kültürel Yeniden Üretim | |
7 | Eğitim ve İdeoloji | |
8 | Eğitim ve Etnik Köken, Irk ve Okul Başarısı | |
9 | Örtük Program | |
10 | Eğitim ve Cinsiyet | |
11 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | |
12 | Ders Kitaplarına Eleştirel Bir Bakış | |
13 | Postmodernizim ve Eğitim | |
14 | Okul Bilgisinin Dağıtılması ve Eğitimde Gruplama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
TAN, Mine. Çatışmacı Paradigma. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim ile ideoloji arsındaki ilişkileri çözümler. | |||||||||||||
2 | Eğitim ile sosyal sınıf arasındaki ilişkileri karşılaştırır. | |||||||||||||
3 | Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri yorumlar. | |||||||||||||
4 | Eğitim ile kültür arasındaki ilişkileri açıklar. | |||||||||||||
5 | Eğitimde toplumsal cinsiyet ve cinsiyetçilik konusunu tartışır. | |||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|