Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seramik ve Kültür İlişkisi II SRM 529 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK
Dersi Verenler Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dünyada, binlerce yıldır köklü bir geçmişe sahip olan seramik üretimi;  Paleolitik dönemden günümüze kadar gelinen süreçte üretildiği toplumun yeme içme alışkanlıkları, sosyal yapısı, ekonomisi, gelenek, görenek ve inanışları gibi bir çok unsurla o toplumun kültürünü tanımlamaktadır. Maddi kültür varlıklarından biri olan seramik nesne bu yönüyle;  arkeoloji, etnoarkeoloji, sosyal antropoloji, kültürel antropoloji ve sosyoloji alanlarının temel çalışma konusuna dönüşmüştür. Uzmanlık alanı seramik olan lisansüstü öğrencilerinin,seramik sanatı tarihi boyunca üretilen nesneleri; biçim, işlev ve dekor özellikleri yönleriyle inceleyerek ait olduğu toplumun kültürüyle olan etkileşimini tanımlama, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. 

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bir İmtiyaz Nesnesi Olarak Porselen
2 Uzakdoğu Porselenleri
3 Porselene Öykünme: İslam Dönemi Seramikleri
4 Porselene Öykünme: Ortadoğu Seramikleri
5 Porselene Öykünme: Avrupa Seramikleri
6 Avrupa Porselenleri
7 Ara Sınav
8 Kültürlerarası Etkileşim: İtalyan Mayolikaları
9 İspanyol Mayolikaları
10 Portekiz Mayolikaları
11 Biçim ve Dekorlarda Simgesel Anlatım: Çin Seramik Yastıkları
12 Biçim ve Dekorlarda Simgesel Anlatım: Japon Seramik Yastıkları
13 Geleneksel Seramik Üretiminde Ritüeller: Kil Çıkarma, Biçimlendirme
14 Geleneksel Seramik Üretiminde Ritüeller: Pişirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

- Petrie K. Livingstone A. (2017) Ceramics Reader, Bloomsbury Publishing

-Foncesa S. (2016) Azulejos com História, Objecto Anonimo

-Heimann, R. B. Maggetti, M. (2014) Ancient and Historical Ceramics: Materials, Technology, Art and Culinary Traditions, Schweizerbart Sche Vlgsb.

- Vincentelli, M. (2004) Women Potters: Transforming Traditions, Rutgers University Press 

-Watson, O. (2006) Ceramics From Islamic Lands, Thames & Hudson; Illustrated edition.

- (2005) Yakimono: 4000 Years of Japanese Ceramics, Distributed by University of Washington Press

-Cooper, E. (2002) 10.000 Years of Pottery, The British Museum Press.

-Wilson, Richard L., (1995) Inside Japanese Ceramics: A Primer of Materials, Techniques, and Traditions 

-Cooper, E. (1989) History of World Pottery, UNKNO.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir.
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. 5 4 4 3 2 0 2 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 2 70 140
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6