Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik ve Kültür İlişkisi II | SRM 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dünyada, binlerce yıldır köklü bir geçmişe sahip olan seramik üretimi; Paleolitik dönemden günümüze kadar gelinen süreçte üretildiği toplumun yeme içme alışkanlıkları, sosyal yapısı, ekonomisi, gelenek, görenek ve inanışları gibi bir çok unsurla o toplumun kültürünü tanımlamaktadır. Maddi kültür varlıklarından biri olan seramik nesne bu yönüyle; arkeoloji, etnoarkeoloji, sosyal antropoloji, kültürel antropoloji ve sosyoloji alanlarının temel çalışma konusuna dönüşmüştür. Uzmanlık alanı seramik olan lisansüstü öğrencilerinin,seramik sanatı tarihi boyunca üretilen nesneleri; biçim, işlev ve dekor özellikleri yönleriyle inceleyerek ait olduğu toplumun kültürüyle olan etkileşimini tanımlama, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir İmtiyaz Nesnesi Olarak Porselen | |
2 | Uzakdoğu Porselenleri | |
3 | Porselene Öykünme: İslam Dönemi Seramikleri | |
4 | Porselene Öykünme: Ortadoğu Seramikleri | |
5 | Porselene Öykünme: Avrupa Seramikleri | |
6 | Avrupa Porselenleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kültürlerarası Etkileşim: İtalyan Mayolikaları | |
9 | İspanyol Mayolikaları | |
10 | Portekiz Mayolikaları | |
11 | Biçim ve Dekorlarda Simgesel Anlatım: Çin Seramik Yastıkları | |
12 | Biçim ve Dekorlarda Simgesel Anlatım: Japon Seramik Yastıkları | |
13 | Geleneksel Seramik Üretiminde Ritüeller: Kil Çıkarma, Biçimlendirme | |
14 | Geleneksel Seramik Üretiminde Ritüeller: Pişirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
- Petrie K. Livingstone A. (2017) Ceramics Reader, Bloomsbury Publishing -Foncesa S. (2016) Azulejos com História, Objecto Anonimo -Heimann, R. B. Maggetti, M. (2014) Ancient and Historical Ceramics: Materials, Technology, Art and Culinary Traditions, Schweizerbart Sche Vlgsb. - Vincentelli, M. (2004) Women Potters: Transforming Traditions, Rutgers University Press -Watson, O. (2006) Ceramics From Islamic Lands, Thames & Hudson; Illustrated edition. - (2005) Yakimono: 4000 Years of Japanese Ceramics, Distributed by University of Washington Press -Cooper, E. (2002) 10.000 Years of Pottery, The British Museum Press. -Wilson, Richard L., (1995) Inside Japanese Ceramics: A Primer of Materials, Techniques, and Traditions -Cooper, E. (1989) History of World Pottery, UNKNO.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 70 | 140 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |