Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Artistik Tasarım Atölyesi I SRM 501 0 2 + 4 6 12
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Seramik Kültür İlişkisi I

Çağdaş Sanat Kuramları I

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. BUKET ACARTÜRK
Dersi Verenler Prof. BUKET ACARTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Artistik seramik heykel,iç ve dış duvar kaplamaları, dekoratif objeler ve sanatsal üretimlerin yapıldığı bir alanı kapsamaktadır. Bu alanlara hitap eden özgün tasarımların tasarım ilke ve öğelerine uygun olarak yapılması, çağdaş sanat çerçevesinde gerek teorik bilgi birikiminin gerekse buna uygun proje tasarımlarının ve uygulamalarının gerçekleştirilmesi dersin asıl amaçlarını oluşturur. Seramik malzeme çeşittlerinin bilgisi ve tasarıma uygun çamur, sır dekor ve pişirme yöntemlerinin tayini konularında bilgi ve beceri kazandırılması bu dersin amaçları arasında yer alır. Seramik malzeme ile özgün bir eser tasarlayabilme, tasarım ve şekillendirme evrelerinde ortaya çıkması olası karmaşık tasarımları analiz edebilme konvansiyonel tekniklerle çözümleme çalışması ve yorumlayabilme yetisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Özgün bir konu belirlemek ve gerekli araştırmaları yaptıktan sonra Seramik malzeme ile proje  tasarımı yapmak, uygulama aşamalarını tamamlayıp bitmiş çalışmaları ve konularla ilgili sunumları gerçekleştirmek. Tasarımları yapabilmek için uygun araştırma yöntemlerini kullanabilmek ve bu araştırmaları tasarımı destekleyen bir sunuma çevirebilmek. Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlayıp, üretebimek.Tasarımdan sunuma kadar tüm aşamalarda karşılaşma ihtimali olan tüm sorunları saptayıp çözebilme bilgi ve deneyimine sahip olmak dersin içeriğini oluşturur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Proje konusu ile ilgili özgün tasarım yapar Anlatım, Beyin Fırtınası, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Tasarıma uygun seramik şekillendirme süreçlerini bilir ve uygular Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 Şekillendirme süreçleri ile ilgili sorunları saptar ve çözer Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
4 Tasarımın tüm süreçlerini tamamlar ve sunuma hazır hale getirir Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasarım ilke ve öğeleri ile ilgili konu anlatımı
2 Proje konusunun belirlenmesi ve araştırma sürecinin başlaması
3 Proje tasarımlarının eskiz çalışmaları ve tasarım aşamalarının tamamlanması
4 Projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesi yapılır.
5 Öğrencilerin dosyalarının değerlendirme sonuçları açıklanır ve tartışılır.
6 Bu sonuçlara göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebilecekleri anlatılır.
7 Seramik şekillendirme sürecinin başlaması
8 Şekillendirme sürecinin devamı
9 Şekillendirme sürecinin devamı
10 Şekillendirmesi bitmiş seramik ürünün rötuş işlemlerinin yapılması
11 Rötuşu bitmiş seramik ürünün kurutma işlemlerinin yapılması
12 Şekillendirilmesi bitmiş seramik ürünün ilk pişiriminin yapılması
13 İlk pişirimi yapılmış seramik ürünün sır veya dekor pişiriminin yapılması
14 Proje tasarımının sunulması ve sergilenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yabancı ve yerli sanat dergileri: Ceramics Mothly ISSN 0009-0328, Ceramics Technical ISSN 1324-4175, Ceramics Art and Perception ISSN 1035-1841, Art in America , Seramik Türkiye ISSN1304-6578
Ceramic Review, Yerli ve yabancı sanat kitapları: Ceramics in the Enviroment ISBN 10 0-713-6851-2 , Postmodern Ceramics ISBN 0-500-23787-5, Ceramic Form ISBN 0-7136- 4890-2,Toprak Ateş Sır ISBN 975 9123-03-7, Sculpture I,II,III,IV ISBN 3-8228 8556-8, Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu 1900-1950 Bilge, Nilgün Boğaziçi Üniversitesi Yayınları Yayın No: 667 Ocak 2000

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). X
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. X
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Proje konusu ile ilgili özgün tasarım yapar 5 5 5 4 4 1 2 5 4
2 Tasarıma uygun seramik şekillendirme süreçlerini bilir ve uygular 4 5 4 4 4 1 2 4 4
3 Şekillendirme süreçleri ile ilgili sorunları saptar ve çözer 4 4 4 3 4 1 2 4 4
4 Tasarımın tüm süreçlerini tamamlar ve sunuma hazır hale getirir 5 5 5 5 5 2 3 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 30
1. Performans Görevi (Atölye) 40
2. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Atölye) 8 35 280
Proje / Tasarım 2 8 16
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 300
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12
Dersin AKTS Kredisi 12