Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Sosyolojisi | FLM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal bir olgu olarak müzik, diğer alanlar gibi ülkelerin kültür politikalarından ve dünyadaki değişmelerden etkilenmektedir. Bu sebeple toplum, kültür ve müzik ilişkisinin sosyolojik yaklaşımlarla ele alınması gereklidir. |
Dersin İçeriği | Çağdaş kültür politikasında sanatın yeri, lirik anlama ve yorumlama müzikte yeni algılama biçimi Klein sistemi, sosyolojik sahneleme işlevi, fitürizm ve fitürizmler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bir olgu olarak müzik, diğer alanlar gibi ülkelerin kültür politikalarından ve dünyadaki değişmelerden haberdar olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | toplum, kültür ve müzik ilişkisinin sosyolojik yaklaşımlarla ele alınması gerektiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çağdaş kültür politikasında sanatın yeri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kültür ve müzik ilişkisini kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Toplum ve müzik ilişkisini kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Müziği sosyal bir olgu olarak uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal bir olgu olarak müzik | |
2 | Toplum ve kültür ilişkisi | |
3 | Toplum ve müzik ilişkisi | |
4 | Kültür ve müzik ilişkisi | |
5 | Toplum, kültür ve müzik ilişkisi | |
6 | Toplum, kültür ve müzik ilişkisi | |
7 | Çağdaş kültür politikasında sanatın yeri | |
8 | Çağdaş kültür politikasında sanatın yeri | |
9 | Çağdaş kültür politikasında sanatın yeri | |
10 | Lirik anlama ve yorumlama | |
11 | Lirik anlama ve yorumlama | |
12 | Müzikte yeni algılama biçimi Klein sistemi | |
13 | Sosyolojik sahneleme işlevi | |
14 | Fitürizm ve fitürizmler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | KURTKAN, Amiran; Sosyoloji, 1976. SEZER, Baykan; Sosyolojinin Ana Baskıları, 1985. CEVDET, Abdullah; Düşünen Musiki, 1932. TURHANLI, Halil; Müzik ve Muhalefet, Altıkırkbeş Yay., 1946. EXELCI, Lean; Fransız Musikisinin 19. Uyanışı ve Muasır Türk Musikisinin Gelişmesi Üzerindek Etkisi, Becit Basımevi, 1967. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir | X | |||||
2 | Türk ve Batı müziği ile Türk folklorunun temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Folklor ve müzikoloji bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Müzik bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Halk biliminin müzik sanatıyla ilgili alanını oluşturan halk müziği konularına hakimdir. | X | |||||
5 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Folklor ve Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk folkloru ve Türk müziği bilimini ileri sevilere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
8 | Folklor ve Müzikoloji konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal bir olgu olarak müzik, diğer alanlar gibi ülkelerin kültür politikalarından ve dünyadaki değişmelerden haberdar olur. | |||||||||
2 | toplum, kültür ve müzik ilişkisinin sosyolojik yaklaşımlarla ele alınması gerektiğini bilir. | |||||||||
3 | Çağdaş kültür politikasında sanatın yeri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
4 | Kültür ve müzik ilişkisini kurar. | |||||||||
5 | Toplum ve müzik ilişkisini kurar. | |||||||||
6 | Müziği sosyal bir olgu olarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |