Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Eğitim Tarihinde Müzik Bilimi FLM 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Müzik eğitimi 1908den sonra Darül Elhan, Terakki-i Musiki, Musiki-i Osmanî, Darut-Talimi Musiki, İstanbul Devlet Konservatuvarı olarak bir tarihî seyir izlemiştir. Müzik yayıncılığı kanalıyla da insanların ilgisi arttırılmış ve müzik okullarına halkın talebi artmıştır.

Dersin İçeriği

Müzik eğitimi politikayla ilgilidir. Cumhuriyetin ilanından sonraki müzik politikaları müzik eğitimine önem vermekle birlikte öncelikle batı müziği eğitimi yapılmıştır. Müzik politikaları devletin uzun vadeli politikaları ile uyum saplayacak şekilde toplumun beklenti ve taleplerine cevap vermeye çalışmıştır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1908den sonra Darül Elhan, Terakki-i Musiki, Musiki-i Osmanî, Darut-Talimi Musiki, İstanbul Devlet Konservatuvarı olarak tarihî birseyir izlediğini bilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Müzik eğitimi politikaylarını öğrenmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Cumhuriyetin ilanından sonraki müzik politikaları hakkında bilgi sahibi olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Müzik eğitimi politikalarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 İstanbul Devlet Konservatuvarı Tarihçesini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Batı müziği eğitimi tarihini anlatabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik eğitimi politikaları.
2 Müzik eğitimi 1908den sonra.
3 Darül Elhan
4 Terakki-i Musiki
5 Musiki-i Osmanî
6 Darut-Talimi Musiki
7 İstanbul Devlet Konservatuvarı Tarihçesi.
8 Müzik yayıncılığı
9 Müzik yayıncılığı
10 Cumhuriyetin ilanından sonraki müzik politikaları
11 Cumhuriyetin ilanından sonraki müzik politikaları
12 Cumhuriyetin ilanından sonraki müzik politikaları
13 Batı müziği eğitimi tarihi.
14 Batı müziği eğitimi tarihi.
Kaynaklar
Ders Notu

NORRIS C.; Music and The Politics of Culture, New York, 1989. PAÇACI, Gönül; Cumhuriyetin Sesleri, İstanbul Tarih Vakfı, 1989. Atatürk ve Musiki, Sevda Cenap And Müzik Vakfı, Ankara. KOSAL, Vedat; Osmanlıda Klasik Batı Müziği, 1998. KODAMAN, Bayram; Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi, Ötüken Yayınları, İstanbul, 1980.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir X
2 Türk ve Batı müziği ile Türk folklorunun temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
3 Folklor ve müzikoloji bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Müzik bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
4 Halk biliminin müzik sanatıyla ilgili alanını oluşturan halk müziği konularına hakimdir. X
5 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
6 Folklor ve Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
7 Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk folkloru ve Türk müziği bilimini ileri sevilere taşıyacak öğretim yapar. X
8 Folklor ve Müzikoloji konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
9 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 1908den sonra Darül Elhan, Terakki-i Musiki, Musiki-i Osmanî, Darut-Talimi Musiki, İstanbul Devlet Konservatuvarı olarak tarihî birseyir izlediğini bilmek. 5 5 5 5
2 Müzik eğitimi politikaylarını öğrenmek. 5 5 5 5 5
3 Cumhuriyetin ilanından sonraki müzik politikaları hakkında bilgi sahibi olmak. 5 5 5 5 5
4 Müzik eğitimi politikalarını bilir. 5 5 5 5
5 İstanbul Devlet Konservatuvarı Tarihçesini bilir. 5 5 5 5 5
6 Batı müziği eğitimi tarihini anlatabilir. 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 2 8 16
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6