Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Nmr Spektroskopisi | OGK 583 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ZENGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nükleer Manyetik Rezonans (NMR) spektroskopisinin çalışma prensibinin, uygulama alanlarının ve NMR spektrumlarının yorumlanmasının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | NMR Spektroskopisinin Gelişmesi, Rezonans Olayı, Kimyasal Kayma, Spin-Spin Etkileşmesi, Bir Protonun Farklı Protonlarla Etkileşmesi, Spin Sistemleri, Kaydırıcı Reaktifler ve Çift Rezonans Olayı, Dinamik NMR spektroskopisi, 13C NMR Spektroskopisi, Absorpsiyon ve Rezonans, Puls NMR Spektroskopisi, Organik Bileşiklerin 13C NMR Kimyasal Kayma Değerleri, İki Boyutlu (2D)-NMR Spektroskopisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | NMR spektroskopisinin prensibinin öğrenilmesi | Anlatım, | |
2 | Rezonans olayını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kimyasal kaymayı öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | 1H NMR, 13C NMR ve 2D-NMR spektrumlarının yorumlanabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | NMR Spektroskopisinin Gelişmesi ve Kullanım Alanı | Sayfa: 1-5 |
2 | Rezonans Olayı | Sayfa: 7-21 |
3 | Kimyasal Kayma | Sayfa: 25-81 |
4 | Spin-Spin Etkileşmesi | Sayfa: 93-140 |
5 | Bir Protonun Farklı Protonlarla Etkileşmesi | Sayfa: 141-154 |
6 | Spin Sistemleri | Sayfa: 165-194 |
7 | Kaydırıcı Reaktifler ve Çift Rezonans Olayı | Sayfa: 207-213 |
8 | Dinamik NMR spektroskopisi | Sayfa: 221-226 |
9 | 13C NMR Spektroskopisi | |
10 | Absorpsiyon ve Rezonans | Sayfa: 241-245 |
11 | Puls NMR Spektroskopisi | Sayfa: 249-259 |
12 | Organik Bileşiklerin 13C NMR Kimyasal Kayma Değerleri | Sayfa: 263-296 |
13 | İki Boyutlu (2D)-NMR Spektroskopisi | Sayfa: 311-341 |
14 | Örnek NMR Spektrumlarının Çözümü | Sayfa: 401-431 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Balcı, M., Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, ODTÜ Yayıncılık, 2011 |
Ders Kaynakları | Webb, G.A., Nuclear Magnetic Resonance, Royal Society of Chemistry, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | NMR spektroskopisinin prensibinin öğrenilmesi | |||||||
2 | Rezonans olayını öğrenme | |||||||
3 | Kimyasal kaymayı öğrenme | |||||||
4 | 1H NMR, 13C NMR ve 2D-NMR spektrumlarının yorumlanabilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |