Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Sülfür Kimyası | OGK 593 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BARAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ARİF BARAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, ileri düzeyde Sülfür Kimyası hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Dersin İçeriği | Sülfür ve Organosülfürlerdeki yapı ve bağ; Organosülfür bileşiklerinin sentezi; Organosülfür bileşiklerindeki yapı ve kimyasal ilişkiler; Tiyoller, Sülfitler ve Sülfenik asitler; Disülfonlar; Sülfonium ve Oksosülfonium Tuzları, Ylidler ve Karbanionlar; Tiyokarbonil bileşikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Önemli olan sülfat reaktiflerinin irdelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | İlaç sanayisinde kullanılan önemli sülfonların incelenmesi ve uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sülfür ve Organosülfürlerdeki yapı ve bağ | Sayfa :1-3 |
2 | Organosülfür bileşiklerinin sentezi | Sayfa:3-6 |
3 | Organosülfür bileşiklerinin sentezine devam | Sayfa:6-9 |
4 | Organosülfür bileşiklerindeki yapı ve kimyasal ilişkiler | Sayfa:9-14 |
5 | Organosülfür bileşiklerindeki yapı ve kimyasal ilişkilere devam | Sayfa:14-18 |
6 | Tiyoller, Sülfitler ve Sülfenik asitler | Sayfa:19-22 |
7 | Tiyoller, Sülfitler ve Sülfenik asitlere devam | Sayfa:22-24 |
8 | Disülfonlar | Sayfa:25-39 |
9 | ARASINAV | |
10 | Disülfonlara devam | Sayfa:30-34 |
11 | Sülfonium ve Oksosülfonium Tuzları, Ylidler ve Karbanionlar | Sayfa 35-40 |
12 | Sülfonik asitler ve Türevleri | Sayfa:41-43 |
13 | Tiyokarbonil bileşikler | Sayfa:43-47 |
14 | Tiyokarbonil bileşiklere devam | Sayfa:48-53 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | BARAN, A., İleri Sülfür Kimyası Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, 2008. |
Ders Kaynakları | 1. Pataı, S., Rappoport, Z, Jerusalem, 1994. 2. Cremiyn, R.J. , K., Organosulfur, UK, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Önemli olan sülfat reaktiflerinin irdelenmesi | |||||||
2 | İlaç sanayisinde kullanılan önemli sülfonların incelenmesi ve uygulamaları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |