Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Asimetrik Sentez | OGK 591 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Asimetrik bileşiklerin doğada ve canlı metabolizmasındaki önemini anlatarak asimetrik sentezin tanımı ve sınıflandırılmasını, alternatif asimetrik sentez yöntemlerinin ne şekilde kullanılabileceğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Organik stereokimya; Asimatrik sentezlerde kiral enolatlar, kiral -ketosulfoksitler, kiral aminaller, alil-pi kompleksleri; Asimetrik Diels-Alder reaksiyonları, hidroborasyon, hidrosililleme, yükseltgeme ve indirgeme; Paladyum ve enzim katalizörlüğünde asimetrik sentez, doğal ürünlerin sentezinde asimetrik reaksiyonlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Asimetrik bileşiklerin yapısı, önemi ve organik stereokimyayı bilmek, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Asimetrik sentezin tanımı özellikleri ve sınıflandırılmasını bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Alternatif asimetrik sentez yöntemlerini bilmek ve avantajlarını, dezavantajlarını karşılaştırabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders Notlarının güncellenmesi |
2 | Organik Stereokimya | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
3 | Asimetrik Sentezlerde Kiral Enolatlar | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
4 | Asimetrik Sentezlerde Kiral -Ketosulfoksitler | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
5 | Asimetrik Sentezlerde Kiral Aminaller | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
6 | Asimetrik Sentezlerde Alil-pi kompleksler | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
7 | Asimetrik Diels-Alder Reaksiyonları | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
8 | Asimetrik Hidroborasyon | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
9 | Asimetrik Hidrosililleme | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
10 | ARASINAV | |
11 | Asimetrik İndirgeme, yükseltgeme | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
12 | Paladyumla Asimetrik Sentez | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
13 | Enzimlerle Asimetrik Sentez | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
14 | Doğal Ürünlerin Sentezinde Asimetrik Reaksiyonlar | Kaynakların ve makalelerin derlenmesi ve sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1] Gawley R, E., Principles of asymmetric synthesis, Pergamon, New York, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Asimetrik bileşiklerin yapısı, önemi ve organik stereokimyayı bilmek, | |||||||
2 | Asimetrik sentezin tanımı özellikleri ve sınıflandırılmasını bilmek | |||||||
3 | Alternatif asimetrik sentez yöntemlerini bilmek ve avantajlarını, dezavantajlarını karşılaştırabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |