Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Organik Reaksiyon Mekanizmaları | OGK 585 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Arş.Gör. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Reaksiyon mekanizmaları dersi hangi molekülleri reaksiyonda kullanacağımızı kavramamızı sağlar, bilinen reaksiyonların rotasını değiştirme olanağı sağlar, önceden rotası bilinen reaksiyonlarda yeni substrat kullanımı hakkında yardımcı olur ve yeni reaksiyonlar ve reaktifler geliştirmede yardımcı olur. |
Dersin İçeriği | Giriş, Yazılı organik mekanizmaların genel prensipleri, Nükleofillerin ve bazların reaksiyonları, İlgili asitlerin ve diğer elektrofillerin reaksiyonları, Radikal ve radikal anyonlar, Perisiklik reaksiyonlar, Elektrosiklik reaksiyonlar, Sigmatropik reaksiyonlar, Problemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çeşitli organik reaksiyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | |
2 | Reaksiyonlarda yeni rota geliştirir, | Anlatım, | |
3 | Reaksiyonları mekanistik olarak irdeler | Anlatım, | |
4 | Farklı organik bileşikleri tasarlar | Anlatım, | |
5 | Farklı organik bileşiklerin sentezini kavrar | Anlatım, | |
6 | Doğal ürünlerinin sentez mekanizmalarını kavrar | Anlatım, | |
7 | Kimyasal bağlar, bağ kırılması ve oluşmasını irdeler | Anlatım, | |
8 | Bağ elektronları, bu elektronların etkileşimin kavrar | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yazılı organik mekanizmaların genel prensipleri | |
3 | Nükleofillerin ve bazların reaksiyonları | |
4 | Nükleofillerin ve bazların reaksiyonları | |
5 | Elektrofillerin ve asitlerin reaksiyonları | |
6 | Elektrofillerin ve asitlerin reaksiyonları | |
7 | Radikalik Reaksiyonlar | |
8 | Radikalik Reaksiyonlar | |
9 | Ara sınav | |
10 | Perisiklik Reaksiyonlar | |
11 | Elektrosiklik Reaksiyonlar | |
12 | Sigmatropik Reaksiyonlar | |
13 | Problemler ve çözümleri | |
14 | Problemler ve çözümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çeşitli organik reaksiyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur | |||||||
2 | Reaksiyonlarda yeni rota geliştirir, | |||||||
3 | Reaksiyonları mekanistik olarak irdeler | |||||||
4 | Farklı organik bileşikleri tasarlar | |||||||
5 | Farklı organik bileşiklerin sentezini kavrar | |||||||
6 | Doğal ürünlerinin sentez mekanizmalarını kavrar | |||||||
7 | Kimyasal bağlar, bağ kırılması ve oluşmasını irdeler | |||||||
8 | Bağ elektronları, bu elektronların etkileşimin kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |