Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Heterosiklik Reaksiyonlar | OGK 584 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Heterohalkalı bileşikler organik bileşiklerin büyük bir kısmını oluştururlar. Bu sınıf bileşiklerin elde edilmesi, türevlerinin hazırlanması organik kimya açısından önemlidir |
Dersin İçeriği | Aromatik Heterosiklik Bileşiklerin Yapıları. Temel Fiziksel Özellikleri. Aromatik Heterosiklik Bileşiklerin Genel Sentez Yöntemleri. Furanlar, Tiyofenler, Piroller, İndoller, Pirazoller, İmidazoller,Kinolinler, Piranlar.Bu Bileşiklerin Elde Yöntemleri ve Reaksiyonlarının İncelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlaç ve diğer endüstri dalında yaygın olarak kullanılan heterosiklik bileşiklerin yapılarını kavrar, | Anlatım, | |
2 | Heterosiklik bileşikleri sınıflandırır | Anlatım, | |
3 | Heterosiklik bileşikler için sentez dizaynı tasarlar | Anlatım, | |
4 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyon metotlarını kavrar | Anlatım, | |
5 | Heterosiklik bileşikleri mekanistik olarak irdeler, | Anlatım, | |
6 | Heterosiklik bileşiklerin biyolojik özelliklerini kavrar | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Güncel makalelerden örnekler |
2 | Heterosiklik Bileşiklerin Yapıları | [1] kaynak 1-4 |
3 | Heterosiklik Bileşiklerin Genel Sentez Yöntemleri | [2] kaynak 1-9 |
4 | Furanlar | [1] kaynak 61-86 |
5 | Tiyofenler | [1] kaynak 90-107 |
6 | Piroller | [1] kaynak 108-124 |
7 | Piridinler | [2] kaynak 1-9 |
8 | Piridinler | [1] kaynak 345-380 |
9 | Arasınav | |
10 | Kinolin ve İzokinolinler | [2] kaynak 46-52 |
11 | İndoller | [2] kaynak 53-60 |
12 | Üç veya dört heteroatom içeren beş üyeli heterosiklik bileşikler | [2] kaynak 61-66 |
13 | Bir oksijen atomu içeren altı üyeli heterosiklik bileşikler | [2] kaynak 67-72 |
14 | Örnek soru çözümü | Güncel total sentez yayınları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Eicher, Theophil, Siegfried Hauptmann, and Andreas Speicher. The Chemistry of Heterocycles: Structures, Reactions, Synthesis, and Applications 3rd. John Wiley & Sons, 2013. [2] Davies, David T. Aromatic heterocyclic chemistry. De Boeck Supérieur, 1997. |
Ders Kaynakları | Güncel makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Organik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Organik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlaç ve diğer endüstri dalında yaygın olarak kullanılan heterosiklik bileşiklerin yapılarını kavrar, | |||||||
2 | Heterosiklik bileşikleri sınıflandırır | |||||||
3 | Heterosiklik bileşikler için sentez dizaynı tasarlar | |||||||
4 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyon metotlarını kavrar | |||||||
5 | Heterosiklik bileşikleri mekanistik olarak irdeler, | |||||||
6 | Heterosiklik bileşiklerin biyolojik özelliklerini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |