Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Kimyasal Kinetik | FZK 661 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT TEKER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT TEKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyasal tepkimelerin hızlarının, tepkime koşullarının ve hızların bu koşullarda nasıl değiştiğini, tepkimenin hızını değiştiren etkenler veya tepkimenin hangi adımlarla yürüdüğünü incelemektir. |
Dersin İçeriği | Kinetiğin bazı temel tanımları, kompleks sistemlerin kinetikleri, teknikleri ve yöntemleri, gaz fazı tepkimeleri, çözelti tepkimeleri, enzim katalizörleri, katı hal tepkimelerinin kinetikleri, kinetikte izotermal olmayan yöntemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tepkime hız derecelerinin tespiti | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Tepkime hızlarından Termodinamik verilerin hesaplanması | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal tepkime,tepkime hızı, tepkime derecesi | Sayfa 1-15 |
2 | Tepkime mekanizması,yarılanma süreleri | Sayfa 16-30 |
3 | Aktivasyon enerjileri, Sıcaklık etkisi, tepkime entalpisi | Sayfa 30-40 |
4 | Kinetik verilerin değerlendirilmesi | Sayfa 41-55 |
5 | Çarpışma kuramı, Aktifleşmiş kompleks kuramı | Sayfa 56-70 |
6 | Gaz fazı tepkimeleri, Lindemann Kuramı | Sayfa 71-87 |
7 | Zincir tepkimeleri | Sayfa 88-99 |
8 | Çözelti Tepkimeleri | Sayfa 100-112 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Kataliz | Sayfa 113-125 |
11 | Kompleks Tepkimeler | Sayfa 126-137 |
12 | Ardı ardına tepkimeler | Sayfa 137-145 |
13 | Polimerizasyon kinetiği, Basamaklı polimerizasyon | Sayfa 146-155 |
14 | Radikalik katılma polimerizasyon kinetiği | Sayfa 155-165 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [3]M.Teker, İleri Kimyasal Kinetik Notları, SAÜ, Sakarya, 2007 |
Ders Kaynakları | [1] G. D. Billig, K. V. Mikkelsen, Advanced Molecular Dynamics and Chemical Kinetics Wiley-Interscience, (1997) [5] R. W. Balluffi, S.M. Allen, W. C. Carter, KINETICS OF MATERIALS, John Wiley & Sons, Inc.(2005 )
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Fizikokimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
8 | Fizikokimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tepkime hız derecelerinin tespiti | ||||||||
2 | Tepkime hızlarından Termodinamik verilerin hesaplanması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |