Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimyada Nanoteknoloji Uygulamaları | FZK 570 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞURSOY OLGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. UĞURSOY OLGUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyada nanoteknoloji uygulamalarına ait temel kavramların ve araştırma becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Nanoteknolojiye giriş. Nanaoteknoloji ve kimya bilmi. Nanoteknolojide temel kavram ve uygulamalar. Nanoteknolojide kimyasal prosesler. Nano malzemelerin sentezi. Metal, seramik ve polimer esaslı nano malzemeler. Analiz yöntemleri ve nano tozların yapılarının tayini. X-ışınları Toz Difraksiyonu. Optik Mikroskop. Taramalı Elektron mikroskopu (SEM). Geçirimli Elektron Mikroskopu (TEM). UV-Görünür bölge, FT-IR, NMR ve GC-MS teknikleri. Güncel nanoteknoloji uygulamaları. Tartışma ve sonuçlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüksek lisans veya doktora eğitimine başlamış olan öğrenciler son yıllarda gittikçe önem kazanan ve birçok alanda uygulama alanı olan nanoteknolojiler hakkında temel bilgileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Öğrenciler nano malzemeler ile ilgili temel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Kimyasal reaksiyonlara dayalı hesaplamaları yapar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Temel bilgilerini kimya problemlerine uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Temel bilgileri analiz etme becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Farklı konuları doğru ilişkilendirme yeteneğini geliştirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nanoteknolojiye giriş. | |
2 | Nanaoteknoloji ve kimya bilmi. | |
3 | Nanoteknolojide temel kavram ve uygulamalar. | |
4 | Nanoteknolojide kimyasal prosesler | |
5 | Nano malzemelerin sentezi. | |
6 | Metal, Seramik ve Polimer esaslı Nano Materials. | |
7 | Analiz yöntemleri ve Nano tozların yapılarının tayini | |
8 | X-ışınları Toz Difraksiyonu. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Optik Mikroskop,Taramalı Elektron mikroskopu (SEM). | |
11 | Geçirimli Elektron Mikroskopu (TEM). | |
12 | UV-Görünür bölge, FT-IR, NMR ve GC-MS teknikleri. | |
13 | Güncel nanoteknoloji uygulamaları. | |
14 | Tartışma ve sonuçlar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] RAO, C.N.R., MÜLLER, A., CHEETHAM, A.K., The Chemistry of Nanomaterials, Wiley-VCH, Weinheim, 2004. [2]CAO, G., Nanostructures and Nanomaterials: Synthesis, Properties and Applications, İmperial College Pres, London, 2004. [3] POOLE, C.P., OWENS, F.J., Introduction to Nanotechnology, J.Wiley & Sons, NJ Hoboken, 2003. [5]Literatür. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Fizikokimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Fizikokimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yüksek lisans veya doktora eğitimine başlamış olan öğrenciler son yıllarda gittikçe önem kazanan ve birçok alanda uygulama alanı olan nanoteknolojiler hakkında temel bilgileri kavrar. | |||||||
2 | Öğrenciler nano malzemeler ile ilgili temel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve beceri kazanır | |||||||
3 | Kimyasal reaksiyonlara dayalı hesaplamaları yapar | |||||||
4 | Temel bilgilerini kimya problemlerine uygular | |||||||
5 | Temel bilgileri analiz etme becerisi kazanır | |||||||
6 | Farklı konuları doğru ilişkilendirme yeteneğini geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |