Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anorganik Reaksiyon Mekanizmaları-II | AOK 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Anorganik Reaksiyon Mekanizmaları-I |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT TUNA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde koordinasyon bileşiklerin önemi giderek artmakatadır. Kataliz uygulamalarından ilaç sanayine kadar birçok alanda koordinasyon bileşikleri etkin olarak kullanılmaktadır. Bu nedenle gerek koordinasyon bileşiklerinin sentezi için gerekse bunların etkileri açısından reaksiyonların mekanizmalarının bilinmesi söz konusu oluşumların araştırılması ve açıklanabilmesi için son derece önemlidir. İfade edilen bu gereklilikten dolayı bu derste koordinasyon bileşiklerinin sentezinde gerçekleşen değişimlerin mekanizmalarının temel olarak açıklandığı Anoragnik Kimya Reaksiyon Mekanizmları-I deesine ilave olarak özel uygulamalar ve yeni yaklaşımlar ile ilgili bilgi birikimi oluşturacaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Homojen Kataliz ve Homojen Katalitik Uygulamalarda Geçiş Metal Kompleksleri 2. Fotokimyasal reaksiyon Mekanizmaları 3. Hidroliz Reaksiyon Mekanizmaları 4. Redoks(Oksidasyon-Reduksiyon) Reaksiyon Mekanizmaları 5. Bioinorganik Reaksiyon Mekanizmaları 6. Nükleer Reaksiyon Mekanizmaları 7. Çevresel Reaksiyon Mekanizmaları 8. Metal Komplekslerinin Reaktivitesi 9. Reaksiyon Mekanizmalarında son yaklaşımlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Reaksiyon mekanizmalarını tanır ve farklılıklarını anlar. | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Homojen ve heterojen kataliz uygulamalrının mekanzimalar üzerindeki etkisini bilir ve anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Farklı reaksiyon mekanizmaları önerir ve karşılaştırmasını sonuçları ile birlikte yorumlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Homojen Kataliz ve Homojen Katalitik Uygulamalarda Geçiş Metal Kompleksleri-I | |
2 | Homojen Kataliz ve Homojen Katalitik Uygulamalarda Geçiş Metal Kompleksleri-II | |
3 | Fotokimyasal Reaksiyon Mekanizmaları | |
4 | Hidroliz Reaksiyon Mekanizmaları | |
5 | Redoks(Oksidasyon-Reduksiyon) Reaksiyon Mekanizmaları | |
6 | Bioinorganik Reaksiyon Mekanizmaları-I | |
7 | Bioinorganik Reaksiyon Mekanizmaları-II | |
8 | Nükleer Reaksiyon Mekanizmaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Çevresel Reaksiyon Mekanizmaları | |
11 | Metal Komplekslerinin Reaktivitesi | |
12 | Reaksiyon Mekanizmalarında son yaklaşımlara ait öğrenci sunumları | |
13 | Reaksiyon Mekanizmalarında son yaklaşımlara ait öğrenci sunumları | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1]. Inorganic Reaction Mechanisms, D.O.Cokee, The Royal Society of Chemistry, 1994. [2]. Inorganic and Organometallic Reaction Mechanisms, J. D. Atwood, Wiley-VCH, 1997. [3]. Inrganic Chemistry, C.E. Housecroft, A.G. Sharpe, Third Edition, Pearson Edu. Ltd. 2008. [4]. Basic of Reaction Mechanism in Inrganic Chemistry, J.S. Chanuhan, M.J. Solanki, First Edition, Educreation Publ. 2018. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Reaksiyon mekanizmalarını tanır ve farklılıklarını anlar. | |||||||
2 | Homojen ve heterojen kataliz uygulamalrının mekanzimalar üzerindeki etkisini bilir ve anlar | |||||||
3 | Farklı reaksiyon mekanizmaları önerir ve karşılaştırmasını sonuçları ile birlikte yorumlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |