Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Koordinasyon Kimyası | AOK 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere Koordinasyon Bileşiklerini ve bu bileşiklerdeki bağ türlerini, hibritleşmelerini ve geometrik yapılarını tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Koordinasyon bileşiklerinin tarihçesi ve adlandırılması; Kovalent bağ ve hibritleşme; Etkin atom numarası ve valans bağ teorisi; Elektrostatik ve kristal alan teorileri; Kristal alan teorisiyle açıklanabilen başka özellikler; Moleküler orbital teorisi; Moleküler orbital teorisi ve d-orbitalleri; Geçiş elementleri komplekslerinin magnetik özellikleri; Koordinasyon sayıları; Koordinasyon bileşiklerinde izomeri; Koordinasyon bileşiklerinin sınıflandırılması; Russel-Saunders etkileşimi ve Racah parametreleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Koordinasyon Bileşiklerinin adlandırılması ve bağ yapılarının öğrenilmesi, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Koordinasyon bileşiklerinin elektronik özellikleri ve bunların fizizksel özelliklerini oluşturan alt yapılarının belirlenlemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Komplekslerde izomeri ve geometrik yapılarının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koordinasyon bileşiklerinin tarihçesi ve adlandırılması | [1] Sayfa 2-24 |
2 | Kovalent bağ ve hibritleşme | [1] Sayfa 25-36 |
3 | Etkin atom numarası ve valans bağ teorisi | [1] Sayfa 37-57 |
4 | Elektrostatik ve kristal alan teorileri | [1] Sayfa 59-79 |
5 | Kristal alan teorisiyle açıklanabilen başka özellikler | [1] Sayfa 79-108 |
6 | Moleküler orbital teorisi | [1] Sayfa 109-140 |
7 | Moleküler orbital teorisi ve d-orbitalleri | [1] Sayfa 141-168 |
8 | Geçiş elementleri komplekslerinin magnetik özellikleri | [1] Sayfa 175-210 |
9 | ARASINAV | |
10 | Koordinasyon sayıları | [1] Sayfa 211-228 |
11 | Koordinasyon bileşiklerinde izomeri | [1] Sayfa 229-250 |
12 | Koordinasyon bileşiklerinin sınıflandırılması | [1] Sayfa 251-258 |
13 | Russel-Saunders etkileşimi ve Racah parametreleri | [1] Sayfa 259-304 |
14 | Örnek Problem Çözümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Gündüz T., Koordinasyon Kimyası, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 1998. |
Ders Kaynakları | [2] Özkar S., Anorganik Kimya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. [3] Shriver D.F., Atkins P.W., Langford C.H., Inorganic Chemistry, Oxford University Press, 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Koordinasyon Bileşiklerinin adlandırılması ve bağ yapılarının öğrenilmesi, | |||||||
2 | Koordinasyon bileşiklerinin elektronik özellikleri ve bunların fizizksel özelliklerini oluşturan alt yapılarının belirlenlemi | |||||||
3 | Komplekslerde izomeri ve geometrik yapılarının öğrenilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |