Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kristal Kimyası | AOK 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anorganik bileşiklerdeki kristal yapılar ve bu yapıların analiz yöntemleri ile belirlenmesi. |
Dersin İçeriği | Kristal yapılar, simetri, kristal yapıların tayin metotları, katıların bantları kristal hataları, magnetik ve optik özellikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kristal yapıları iredeler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Kristal yapıları ayırt edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kristal yapılar hakkında değerlendirme yapar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kristal yapılarınkarakterizasyon tekniklerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Kristal yapıları değerlendirerek kristal hataları bulur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Bu yöntemlerin uygulama alanlarını belirler. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kristal Yapılar | [1] Sayfa 1-4 |
2 | Kristal yapıların tanımlanması | [1] Sayfa 14-21 |
3 | Bazı önemli yapı tipleri | [1] Sayfa 33-69 |
4 | Katıların bantları | [1] Sayfa 67-109 |
5 | Metalik bağlar ve bant teorisi | [1] Sayfa 109-123 |
6 | Kristallografi | [1] Sayfa 125-127 |
7 | X-ray Difraksiyon metodu | [1] Sayfa 127-160 |
8 | Kristal ve magnetik yapı analizi | [1] Sayfa 162-165 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Mikroskopik teknikler | [1] Sayfa 97-105 |
11 | Spekstroskopik teknikler | [1] Sayfa 177-200 |
12 | Kristal hataları | [1] Sayfa 211-259 |
13 | Faz Diyagramları | [1] Sayfa 261-268 |
14 | Önemli teknolojik yapıların Faz Diyagramları | [1] Sayfa 284-290 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] A. R., WEST,. Basic Solid State Chemistry John Wiley&Sons, ltd, 1999, West Sussex , England. |
Ders Kaynakları | [2] Tunalı N.K, Özkar S. Anorganik Kimya, 1999, Gazi Kitapevi [3] Kaya C., İnorganik Kimya I, 2008, Palme Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kristal yapıları iredeler. | |||||||
2 | Kristal yapıları ayırt edebilir. | |||||||
3 | Kristal yapılar hakkında değerlendirme yapar. | |||||||
4 | Kristal yapılarınkarakterizasyon tekniklerini değerlendirir. | |||||||
5 | Kristal yapıları değerlendirerek kristal hataları bulur. | |||||||
6 | Bu yöntemlerin uygulama alanlarını belirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |