Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Kromatografi | ANK 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilere modern ileri kromatografik teknikleri öğretmek ve onları bir problemle karşılaştıklarında nasıl çözebilecekleri konusunda eğitmektir. Öğrencilere bir metot seçiminde neyin önemli olduğunu ve bir metodu nasıl seçebileceğini ve aynı zamanda öğrencilere kromatografik verileri nasıl değerlendirileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | 1. Kromatografiye giriş ve önemi 2. Denge ve ayırma için gerekli kriterler 3. Ayırmada ayırma ve taşıma olayı 4. Ayırma için gerekli parametreler 5. Spekturum çözünürlüğü ve çözünürlüğü arttıran faktörler 6. Gaz kromatografisi 7. Yüksek performanslı sıvı kromatografisi 8. Kromatografik kolonlar 9. Kapileri elektroforez ve kantitatif kromatografi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kromatografik metotların neler olduğunu öğrenir | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Metotların neye göre seçilmesi gerektiğini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Hangi alanlarda ne tür metotların kullanılması gerektiğini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Farklı metotların birbiriyle olan ilişkilerinin oğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Öğrenilen tekniklerin endüstriyel alanda nasıl kullanılacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Kombine metotların değerlendirebilme yeterliliği kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Faklı numune gruplarının analizinde gruplandırabilme yeterlilği kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
8 | Elde edilen kromatografik verileri değerlendirir | ||
9 | Kromatografik metotların neler olduğunun öğrenir | ||
10 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kromatografiye giriş, türleri | |
2 | Kromatografinin uygulama alanları | |
3 | Kromatografik ayırmaların teorik temelleri ve kolon kromatografisi | |
4 | Kolon performans optimizasyonu | |
5 | Gaz kromatografisi çalışma prensibi | |
6 | Gaz sıvı kromatografi ve uygulamaları | |
7 | Yüksek performanslı sıvı kromatografisi ve çalışma prensibi | |
8 | Dağılma ve adsorpsiyon kromatografisi | |
9 | İyon değiştirme kromatografisi | |
10 | Boyut eleme, ince tabaka kromatografisi | |
11 | Alan akışlı ayırma teknikleri | |
12 | Kapiler elektroforez genel çalışma prensibi | |
13 | Kapiler elektroforezin uygulamaları | |
14 | Kromatografik verilerden kantitatif analiz yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Chemical Separations Principles, Techniques, and Experiments, Clifton E. Meloan, John Wiley & Sons, Inc., New York, 1999. |
Ders Kaynakları | 2. Contemporary Chemical Analysis, Judith F. Rubinson, Prentice-Hall, Inc. New Jersey, 1998. 3. Unified Seperation Science, J. Calvin Giddings, John Wiley & Sons, Inc., N. Y. 1991. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Analitik Kimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
8 | Analitik Kimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kromatografik metotların neler olduğunu öğrenir | ||||||||
2 | Metotların neye göre seçilmesi gerektiğini öğrenir | ||||||||
3 | Hangi alanlarda ne tür metotların kullanılması gerektiğini öğrenir | ||||||||
4 | Farklı metotların birbiriyle olan ilişkilerinin oğrenir | ||||||||
5 | Öğrenilen tekniklerin endüstriyel alanda nasıl kullanılacağını bilir | ||||||||
6 | Kombine metotların değerlendirebilme yeterliliği kazanır | ||||||||
7 | Faklı numune gruplarının analizinde gruplandırabilme yeterlilği kazanır | ||||||||
8 | Elde edilen kromatografik verileri değerlendirir | ||||||||
9 | Kromatografik metotların neler olduğunun öğrenir | ||||||||
10 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |