Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomalzeme Kimyası | ANK 549 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CAN SERKAN KESKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CAN SERKAN KESKİN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyomedikal uygulamalar için biyomalzeme kimyasının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | 1. BİYOMALZEMELERİN TANIMI. Biyomateryallerin özellikleri, tarihsel gelişim. 2. MALZEME YAPILARI VE ÖZELLİKLERİ. Bağ kavramı, kristal ve kristal olmayan katılar, yüzey ve mekanik özellikler, termal uygulamalar ve sterilizasyon. 3. METALİK MALZEMELER. Paslanmaz çelik, kobalt bazlı alaşımlar, titanyum bazlı alaşımlar, diğer metaller, korozyon. 4. SERAMİK MALZEMELER. Karbonlar, alumina, zirkonya, kalsiyum fosfat, cam katkılı seramikler, diğer seramikler. 5. SENTETİK POLİMER MALZEMELER. Polietilen ve polipropilen, akrilik polimerler, hidrojeller, poliüretan, poliamit, biyobozunur sentetik polimerler, silikon. 6. BİYOPOLİMER MALZEMELER. Kolajenler, elastin, mukopolisakkaritler, proteoglikanlar, selüloz ve türevleri, chitin, 7. KOMPOZİT MALZEMELER. Kompozit mekaniği, kompozit biyomalmeze uygulamaları, biyouyumluluk 8. MALZEME KARAKTERİZASYONU. Elektriksel özellikler, optik özellikler, X-ray absorpsiyonu, akustik ve ultrasonik özellikler, yoğunluk ve porozite, difüzyon özellikler, 9. BİYOMALZEME UYGULAMALARI. Yumuşak doku, sert doku, kardiyovasküler uygulamalar, oftalmoloji uygulamaları, ortopedik uygulamalar, dental uygulamalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci biyomalzemeleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Malzeme çeşitlerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Polimer malzemeler hakkında bilgi edinir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Malzeme karekterizasyonu hakkında bilgi edinir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Güncel biyomalzemeleri öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomalzemelerin tanımı | |
2 | Malzeme yapıları ve özellikleri | |
3 | Metalik malzemeler | |
4 | Seramik malzemeler | |
5 | Semtetik polimer malzemeler | |
6 | Sentetik polimer malzemeler | |
7 | Arasınav | |
8 | Biyopolimer malzemeler | |
9 | Biyopolimer malzemeler | |
10 | Kompozit malzemeler | |
11 | Malzeme karakterizasyonu | |
12 | Malzeme karakterizasyonu | |
13 | Biyomalzeme uygulamaları | |
14 | Biyomalzeme uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Joon Park, R.S. Lakes, Biomaterials, Third Edition, 2007 Springer Science+Business Media, LLC, New York, ISBN 978-0-387-37879-4. 2. Sujata V. Dbat, Biomaterials, 2002, Narosa Publishing House, New Delhi, India, ISBN 0-7923-7058-9. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci biyomalzemeleri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
2 | Malzeme çeşitlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
3 | Polimer malzemeler hakkında bilgi edinir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
4 | Malzeme karekterizasyonu hakkında bilgi edinir. | |||||||
5 | Güncel biyomalzemeleri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 10 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |