Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Katı Faz Ektraksiyonu | ANK 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA İMAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katı faz ekstraksiyon tekniğini öğretmek |
Dersin İçeriği | Katı Faz Ekstraksiyonuna Genel Bakış, Sorpsiyon ve Ayırmanın Teorisi, Metod geliştirme, Ters Faz Katı Faz Ekstraksiyonu, Normal Faz Katı Faz Ekstraksiyonu, İyon değişim katı faz ekstraksiyonu, Katı Faz Ekstraksiyonunda Yeni Teknolojiler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katı faz ekstraksiyonunun temel kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Katı faz ekstraksiyon türlerini, özelliklerini ve çalışma prensiplerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Katı faz ekstraksiyonunda ye teknolojileri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Katı faz ekstraksiyon tekniklerini mukayese eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Farklı numuneler için katı faz ekstraksiyon yöntemi seçer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Güncel çalışmalar hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Katı faz ekstraksiyonuna genel bakış | |
2 | Sorpsiyon ve ayırmanın teorisi | |
3 | Sorpsiyon ve ayırmanın teorisi | |
4 | Metod geliştirme | |
5 | Metod geliştirme | |
6 | Ters faz katı faz ekstraksiyonu | |
7 | Ters faz katı faz ekstraksiyonu | |
8 | Normal faz katı faz ekstraksiyonu | |
9 | ARASINAV | |
10 | Normal faz katı faz ekstraksiyonu | |
11 | İyon değişim katı faz ekstraksiyonu | |
12 | İyon değişim katı faz ekstraksiyonu | |
13 | Katı Faz Ekstraksiyonunda Yeni Teknolojiler | |
14 | Katı Faz Ekstraksiyonunda Yeni Teknolojiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Fritz J.S. Analytical Solid-Phase Extraction (Hardcover) Wiley-Intersicience Publication, 1999 |
Ders Kaynakları | 2.Thurman E.M. Solid Phase Extraction Wiley-Intersicience Publication, 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Katı faz ekstraksiyonunun temel kavramlarını tanımlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | Katı faz ekstraksiyon türlerini, özelliklerini ve çalışma prensiplerini açıklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | Katı faz ekstraksiyonunda ye teknolojileri açıklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | Katı faz ekstraksiyon tekniklerini mukayese eder | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
5 | Farklı numuneler için katı faz ekstraksiyon yöntemi seçer | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
6 | Güncel çalışmalar hakkında fikir sahibi olur | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |