Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | CEV 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN ŞAHİN ER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN ŞAHİN ER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntemleri lisansüstü eğitim sürecinin önemli bir parçasıdır. Bu bağlamda bilimsel bakış açısının geliştirilmesi konusunda yapılacak çalışmalar büyük önem taşımaktadır. Ders kapsamında bilimsel araştırma yöntemlerinin tanıtılması, öğrencilerin bilimsel çalışma bilgi ve alışkanlıklarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilimsellik, Bilimsel Araştırmada Yaklaşımlar, Bilimsel Yöntem ve Uygulama, Araştırma Süreci ve Çalışmayı Sunma Tarzları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bakış açısı geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim nedir? Bilimsel Araştırma nedir? | |
2 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar | |
3 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Yaklaşımlar ve Yöntemler | |
4 | Araştırma Sorununun Tanımlanması | |
5 | Kaynak Taraması / Eleştirel İnceleme / Yararlanma | |
6 | Veri Toplama, Verileri belirleme, veri türleri | |
7 | Verileri çözümleme, sınıflandırma | |
8 | Bulguları değerlendirme ve yorumlama | |
9 | Araştırmanın sunuluşu | |
10 | Bilimsel Kaynak Örnekleri İnceleme ve Değerlendirme | |
11 | Bilimsel bildiri, makale ve rapor hazırlama | |
12 | Bilimsel bildiri, makale ve rapor hazırlama | |
13 | Çalışmanın sunulması | |
14 | Konuların genel değerlendirmesi ve uygulama deneyimlerinin pekiştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çeviribilimin yaşadığı dönüş ve paradigma değişimlerini tarihsel süreçte yorumlar, günümüzün bakış açısıyla ele almak ve geleceğe dair öngörülerde bulunur. | ||||||
2 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir; derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | ||||||
3 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez eder, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | ||||||
4 | Çevirmenin kültürel ve toplumsal rolüne yönelik bilgi ve becerilerini kullanabilmek; iş hayatının gereksinimlerini ve iş profillerini izleyebilme bilgi ve becerisini kullanabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bakış açısı geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |