Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Metinlerinde Terminoloji Kullanımı | CEV 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uzmanlık metinlerinde terminoloji kullanımı dersinde öğrencilerin terminoloji kullanımının olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenmeleri, farklı alanlara ait uzmanlık metinlerinde terminoloji kullanımı ve sorunlarını öğrenmeleri ve sorunların aşılmasına yönelik bilgileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Uzmanlık metinlerinde terminoloji kullanımı dersi öğrencilerin terminoloji kullanımının olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenmelerini, farklı alanlara ait uzmanlık metinlerinde terminoloji kullanımı ve sorunlarını öğrenmelerini ve sorunların aşılmasına yönelik bilgileri öğrenmelerini sağlayan ders. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin terminoloji kullanımının olumlu yönlerini tanır | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Örnek Olay, | |
2 | Olumsuz yönlerini tanır | Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Farklı alanlara ait uzmanlık metinlerinde terminoloji kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | |
4 | Uzmanlık metinlerinde terminoloji sorunlarını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, | |
5 | Uzmanlık metinlerinde terminoloji sorunlarını karşılaştırır | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Grupla Çalışma, | |
6 | Terminoloji kullanımı nedeniyle oluşan sorunlara çözüm üretir | Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebi Metinlerde Terminoloji kullanımı | |
2 | Edebi Metinlerde Terminoloji kullanımı ve sorunları | |
3 | Bilgilendirici Metinlerde Terminoloji kullanımı | |
4 | Bilgilendirici Metinlerde Terminoloji kullanımı ve sorunları | |
5 | Açıklayıcı Metinlerde Terminoloji kullanımı | |
6 | Açıklayıcı Metinlerde Terminoloji kullanımı ve sorunları | |
7 | Çağrı nitelikli Metinlerde Terminoloji kullanımı | |
8 | Çağrı nitelikli Metinlerde Terminoloji kullanımı ve sorunları | |
9 | Terminoloji kullanımının olumlu yönleri | |
10 | Terminoloji kullanımının olumlu yönleri | |
11 | Terminoloji kullanımının olumsuz yönleri | |
12 | Terminoloji kullanımının olumsuz yönleri | |
13 | Terminoloji kullanımı ve Koşut metinler | |
14 | Terminoloji kullanımı ve Koşut metinler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Einführung in die Terminologiearbeit, 2004 Hildesheim, Zürich, New York 2. Çeviride ve çeviri eğitiminde koşut metinler, İstanbul 2000 3. Farklı alanlara ait çeşitli Uzmanlık metinleri |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çeviribilimin yaşadığı dönüş ve paradigma değişimlerini tarihsel süreçte yorumlar, günümüzün bakış açısıyla ele almak ve geleceğe dair öngörülerde bulunur. | ||||||
2 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir; derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
3 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez eder, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | X | |||||
4 | Çevirmenin kültürel ve toplumsal rolüne yönelik bilgi ve becerilerini kullanabilmek; iş hayatının gereksinimlerini ve iş profillerini izleyebilme bilgi ve becerisini kullanabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin terminoloji kullanımının olumlu yönlerini tanır | ||||||||||
2 | Olumsuz yönlerini tanır | ||||||||||
3 | Farklı alanlara ait uzmanlık metinlerinde terminoloji kullanır | ||||||||||
4 | Uzmanlık metinlerinde terminoloji sorunlarını kavrar | ||||||||||
5 | Uzmanlık metinlerinde terminoloji sorunlarını karşılaştırır | ||||||||||
6 | Terminoloji kullanımı nedeniyle oluşan sorunlara çözüm üretir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 16 |
2. Ödev | 16 |
3. Ödev | 18 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 3 | 12 | 36 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |