Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim | IKY 493 | 8 | 5 + 20 | 15 | 20 |
Ön Koşul Dersleri | 4ncü sınıf olmak, minimum 1,80 ve üzeri not ortalamasına olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN, Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ, Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ, Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT, Arş.Gör.Dr. EMRE EROL, Arş.Gör.Dr. SAMET ÖZDEMİR, Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN, Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN, Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | İnsan Kaynakları Yönetimi Bölümünün tüm çğretim elemanları bu dersi vermektedir. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin hem akademik eğitimini pratiğe dökebilmesi hem de iş hayatına hazır olabilmesidir. |
Dersin İçeriği | · Teorik Bilgilerin Pratiğe Dönüştürülmesi: Öğrenciler üniversitede teorik eğitim alırlar, gerçek iş dünyasında uygulama fırsatı bulurlar. Bu, akademik bilgilerin pekişmesini sağlar. · İş Deneyimi Kazanmak: Staj, dağınık profesyonel bir çalışma deneyimi sunar. Böylece mezun olduktan sonra iş hayatına daha hızlı adapte olabilirler. · Sektör ve Mesleği Tanımı: öğrenciler, staj yaparken çalıştıkları sektör ve uzmanlıklarının özelliklerini daha yakından gözlemleme fırsatı bulurlar. Bu deneyimlerin kariyer tercihlerini şekillendirmede yardımcı olur. · İş Ağı (Ağ İletişimi) Oluşturma: Staj sürecini tanımlama, iş dünyasında profesyonellerle tanışma ve yönlendirme yollarını kurma olanağı yakalar. Bu bölümlerde, gelecekte iş bulmada faydalı olur. · Kariyer Yönlendirmesi: Staj, güçlülerin ve zayıf kapasitelerinin anlaşılmasına yardımcı olur. Hangi alanda daha başarılı performans ve hangi becerileri geliştirmeyi öğrenirler. · İş Etiği ve Disiplin: Stajın, profesyonel iş ahlakının, zaman yönetiminin, sorumluluk alma gibi iş dünyasında önemli olan değerlerin öğrenmesine katkısı bulunur.
· CV ve Referans Oluşturma: Başarılı bir staj, dağılım özgeçmişlerinde kullanabilecekleri önemli bir deneyim ve hatta değiştirilen iş başvuruları için referans sağlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teorik bilgiyi uygulamaya geçirme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | İletişim becerilerini ve iş deneyimini artırma | ||
3 | Problem çözme becerilerini kazandırma |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşyeri oryantasyonu | |
2 | İşyeri oryantasyonu | |
3 | Staj | |
4 | Staj | |
5 | Staj | |
6 | Staj | |
7 | Staj | |
8 | Staj | |
9 | Staj | |
10 | Staj | |
11 | Staj | |
12 | Staj | |
13 | Staj | |
14 | Staj |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Geçen 7 yarıyıllık programda görmüş oldukları derslerin kitapları ve ders notlarıdır. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teorik bilgiyi uygulamaya geçirme | |||||||||
2 | İletişim becerilerini ve iş deneyimini artırma | |||||||||
3 | Problem çözme becerilerini kazandırma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 70 | 7 | 490 |
Toplam İş Yükü | 490 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 19,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 20 |