Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN, Arş.Gör.Dr. SAMET ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | It is aimed to teach the theory of HRM functions at a sufficient level and to make the students gain the necessary information and ability to practice HRM functions. |
Dersin İçeriği | In this course the framework of human resource management and the HR functions like job analysis, HR planning, HR recruitment and selection, HR training and development will be discussed. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY kavramını ve gelişimini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İK stratejilerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İK fonksiyonlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | İK fonksiyonlarının örgütler ve performans üzerindeki etkisini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | İK uygulamalarının uluslararası değerlendirmelerini yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | İKY araştırma yöntemlerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | İK sorumlularının görevlerini tanımlar, örgüt üzerindeki etkisini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | |
2 | İş Analizi | |
3 | İnsan Kaynakları Planlaması ve Sürdürülebilirlik | |
4 | Aday arama bulma | |
5 | Seçme ve yerleştirme ve Sürdürülebilirlik | |
6 | Eğitim ve Geliştirme ve Sürdürülebilirlik | |
7 | Performans Yönetimi | |
8 | Kariyer Yönetimi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | İş Değerleme ve Ücret Yönetimi | |
11 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutu | |
12 | Türkiye’de İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları ve İnsan Kaynakları Yönetimi’nde Son Gelişmeler | |
13 | Kitap ve Film Tartışmaları | |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Will be shared weekly. |
Ders Kaynakları | İÜ İŞLETME FAKÜLTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYELERİ, 2018, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, BETA BASIM YAYIM DAĞITIM, İSTANBUL. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY kavramını ve gelişimini tanımlar | |||||||||
2 | İK stratejilerini bilir | |||||||||
3 | İK fonksiyonlarını tanımlar | |||||||||
4 | İK fonksiyonlarının örgütler ve performans üzerindeki etkisini değerlendirir | |||||||||
5 | İK uygulamalarının uluslararası değerlendirmelerini yapar | |||||||||
6 | İKY araştırma yöntemlerini uygular | |||||||||
7 | İK sorumlularının görevlerini tanımlar, örgüt üzerindeki etkisini değerlendirir | |||||||||
8 | İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |