Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Eğitim ve Geliştirme | IKY 424 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Eğitim ve Geliştirme Dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | İnsan Kaynakları Gelişimi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. CANAN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İşlletmelerde eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin uygulanma sürecini katılımcılara tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve geliştirme uygulamalarının derinlemesine incelenerek örnek olaylar üzerinden uygulamaları göstermek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve Geliştirme bilgilerini hatırlamak | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının neler olduğunu öğrenmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının Önemini kavramak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Oryantasyon-Reoryantasyon ve Rotasyon eğitimlerinin işleyişlerini öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
5 | İSG eğitiminin uygulanma şeklini öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Kamu kurumlarında yürütülen hizmetiçi eğitim uygulamalarını öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
7 | Koçluk ve Mentorluk bilgisi edinmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
8 | Uzaktan Eğitimin inceliklerini öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
9 | Kurumsal akademi iş ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
10 | Staj eğitimi nedir, nasıl yapılır, öğrencileri staj eğitiminde neler beklemektedir bilgilendirmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
11 | Alanında uzman katılımcılarla öğrenilen eğitim ve geliştirme uygulamalarının işletmelerde uygulanma şekilleri hakkında bilgi edinmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulamalı Eğitim ve Geliştirmeye Giriş | |
2 | Kavramsal Açıdan Eğitim ve Geliştirme | |
3 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamaları ve Önemi | |
4 | Oryantasyon-Reoryantasyon-Rotasyon Eğitimi | |
5 | İSG Eğitimi | |
6 | Hizmetiçi Eğitimi | |
7 | Koçluk ve Mentorluk | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzaktan Eğitim | |
10 | Kurumsal Akademi | |
11 | Staj Eğitimi | |
12 | Staj Eğitimi Örnek Olay İncelemesi | |
13 | Oryantasyon-Rotasyon-Hizmetiçi Eğitim, Koçluk, Mentorluk Örnek Olay İncelemesi | |
14 | İSG, Kurumsal Akademi ve Uzaktan Eğitim Örnek Olay İncelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Man, F. (2020). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim ve Geliştirme bilgilerini hatırlamak | |||||||||
2 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının neler olduğunu öğrenmek | |||||||||
3 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının Önemini kavramak | |||||||||
4 | Oryantasyon-Reoryantasyon ve Rotasyon eğitimlerinin işleyişlerini öğrenmek | |||||||||
5 | İSG eğitiminin uygulanma şeklini öğrenmek | |||||||||
6 | Kamu kurumlarında yürütülen hizmetiçi eğitim uygulamalarını öğrenmek | |||||||||
7 | Koçluk ve Mentorluk bilgisi edinmek | |||||||||
8 | Uzaktan Eğitimin inceliklerini öğrenmek | |||||||||
9 | Kurumsal akademi iş ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||||
10 | Staj eğitimi nedir, nasıl yapılır, öğrencileri staj eğitiminde neler beklemektedir bilgilendirmek | |||||||||
11 | Alanında uzman katılımcılarla öğrenilen eğitim ve geliştirme uygulamalarının işletmelerde uygulanma şekilleri hakkında bilgi edinmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |