Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye ve diğer ülkeler arasındaki İKY uygulamalarının ve yaklaşımlarının arasındaki farklılıkları anlamak ve açıklamak. |
Dersin İçeriği | Farklı ülkelerde İKY'nin ortaya çıkışı, bu ülkelerdeki İKY modelleri ve diğer ülkeler üzerindeki etkileri incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki farklı tarihsel gelişmeleri açıklamak | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ülkeler arasındaki farklı uygulamaları açıklamak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki yaklaşım farklılıkları anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Ülkeler arasındaki yaklaşımların sonuçlarını tartışmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı İKY ve Uluslararası İKY Alanları Üzerine Genel Bir Değerlendirme | |
2 | Kurumsal ve Kültürel Yaklaşımlar | |
3 | Yakınsama ve Iraksama Tartışmaları | |
4 | ABD'de İnsan Kaynakları Yönetimi | |
5 | Birleşik Krallık'ta İnsan Kaynakları Yönetimi | |
6 | Almanya'da İnsan Kaynakları Yönetimi | |
7 | Japonya'da İnsan Kaynakları Yönetimi | |
8 | Güney Kore´de İnsan Kaynakları Yönetimi | |
9 | Çin'de İnsan Kaynakları Yönetimi | |
10 | Hindistan'da İnsan Kaynakları Yönetimi | |
11 | İsveç´te İnsan Kaynakları Yönetimi | |
12 | Ortadoğu ülkelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
13 | Latin Amerika ülkelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Brewster, C. ve Mayrhofer, W. (2012). Handbook of Research on Comparative Human Resource Management, Londra, Edward Elgar Publishing. Kaufman, B. E. (2014). The Development of Human Resource Management Across Nations: Unity and Diversity, Edward Elgar Publishing. |
Ders Kaynakları | Brewster, C. ve Mayrhofer, W. (2012). Handbook of Research on Comparative Human Resource Management, Londra, Edward Elgar Publishing. Kaufman, B. E. (2014). The Development of Human Resource Management Across Nations: Unity and Diversity, Edward Elgar Publishing. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki farklı tarihsel gelişmeleri açıklamak | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | |
2 | Ülkeler arasındaki farklı uygulamaları açıklamak | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki yaklaşım farklılıkları anlamak | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
4 | Ülkeler arasındaki yaklaşımların sonuçlarını tartışmak | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |