Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Örgütsel Değişim ISL 313 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yönetim ve Organizasyon ve İnsan kaynakları Yönetimi derslerini almış olmak.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Umut Orhan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, örgütlerin neden/nasıl değiştiğini ve bu değişim sürecinin yöneticiler tarafından nasıl yönetilip yönlendirildiğinin araştırılması ve incelenmesidir. Örgütlerde yaşanan değişim türleri arasındaki farklılığın belirlenmesi ve bunun başarıyla yönetilmesi, değişimi kolaylaştırıcı örgütsel yapı ve yönetsel yaklaşımların tartışılması, konuya ilişkin uygulamalar

Dersin İçeriği

Bu derste işletme örgütlerinde değişimin tanımı, nedenleri, türleri, süreci ve yönetilmesi ele alınacaktır

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Değişimi güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme Rol Oynama,
2 Değişimin önemini anlayabilme ve değişimin bilincinde olabilme Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Değişimin dışşal ve içsel nedenlerini anlama ve çözümleyebime Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Değişimin stratejik boyutlarını kavrama Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Değişim sürecini tanımlayıp yönetebilme Rol Oynama,
6 Değişimi insancıl yöntemlere bağlı kalarak yönetmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Değişimin tanım ve önemi Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College PublishingSingh, M., Waddell, D. (2004) E-business innovation and change managementDurna, U. (2002) Yenilik Yönetimi
2 Değişimin dışşal nedenleri Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul
3 Değişimin içsel nedenleri Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
4 Değişimin stratejik türleri : ürünlerde ve hizmetlerde değişim Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
5 Değişimin stratejik türleri : strateji ve yapıda değişim Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
6 Değişimin stratejik türleri : insan ve kültürde değişim Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
7 Değişimin stratejik türleri : teknolojide değişim Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
8 Değişim süreci ve başarılı değişimin unsurları Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
9 ARASINAV
10 Değişim liderliği Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
11 Değişim engelleri Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
12 Kültürel değişim aracı olarak örgüt geliştirme Dinçer, Ö. 1994. Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri
13 Uygulama teknikleri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul Dinçer, Ö. 1994. Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri
14 Tekrar ve tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Değişimi güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme
2 Değişimin önemini anlayabilme ve değişimin bilincinde olabilme
3 Değişimin dışşal ve içsel nedenlerini anlama ve çözümleyebime
4 Değişimin stratejik boyutlarını kavrama
5 Değişim sürecini tanımlayıp yönetebilme
6 Değişimi insancıl yöntemlere bağlı kalarak yönetmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5