Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce III | IKY 309 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ZAFER ÇAMLIBEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akademik yazılarını, akademik araştımalarını ve sunumlarını İngilizce gerçekleştirebilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | İngilizce bilgisini iş ile ilgili yazışma konularında uygular, | Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Günlük hayatta ve resmi ortamlarda İngilizce konuşabilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Sunumlarını İngilizce olarak gerçekleştirebilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İş İngilizcesi terimlerini akıcı olarak kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Öğretim Metodlarının Tanımlanması ve Çalışma Yöntemleri İçin Tavsiyeler | |
2 | Business and You | |
3 | Around the Office | |
4 | Socializing and Networking | |
5 | On The Phone | |
6 | On The Phone II: Making arrangements and reservations | |
7 | Meetings | |
8 | Presentations | |
9 | Project Management and Time Management | |
10 | Performance at work | |
11 | Working for a living? | |
12 | Components of Sustainability & Extraction and Sustainability | |
13 | Corporate Social Responsibility | |
14 | Dersin Genel Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akademik yazılarını, akademik araştımalarını ve sunumlarını İngilizce gerçekleştirebilir, | |||||||||
2 | İngilizce bilgisini iş ile ilgili yazışma konularında uygular, | |||||||||
3 | Günlük hayatta ve resmi ortamlarda İngilizce konuşabilir, | |||||||||
4 | Sunumlarını İngilizce olarak gerçekleştirebilir, | |||||||||
5 | İş İngilizcesi terimlerini akıcı olarak kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |