Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Hazırlık | YAB 030 | 9 | 20 + 0 | 0 | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. UMUT KAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEDA İLHAN, Öğr.Gör. ERKAN ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. UĞUR TOPCU, Öğr.Gör. EBRU AÇIKALIN, Öğr.Gör. METE TEKİN, Öğr.Gör. NAİL ABALI, Öğr.Gör. ZEKİ KÜP, Öğr.Gör. ARZU ÖZKAN, Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT, Öğr.Gör. MESUT BARIŞ ÖVÜN, Öğr.Gör. MUSTAFA NEHRİ, Öğr.Gör. SEVDA KAYIKCI PEKER, Öğr.Gör. GÖKHAN YILMAZ, Öğr.Gör. FAZIL AHMET GÜLTEKİN, Öğr.Gör. UMUT KAYA, Öğr.Gör. ASLIHAN DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1+ düzeyinde kazandırmak. |
Dersin İçeriği |
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1+ düzeyinde kazandırmak için gerekli basılı veya elektronik materyaller ile etkinliklerden oluşmaktadır.
Dinleme: Günlük konuşmaları ve aşina olduğu konulardaki duyduğu içerikleri büyük ölçüde anlayabilir; iş ile alakalı içeriklerdeki mesajları ve detayları algılayabilir, ilgi alanındaki kayıtlı içerikleri, net ve nispeten yavaş aktarılan TV programlarını, röportajları ve kısa seminerleri anlayabilir.
Okuma: Alanındaki bilgi verici metinleri yeterli düzeyde anlayabilir ve daha uzun metinleri tarayabilir, dergi ve broşür gibi basılı materyaller ile web içeriklerindeki bilgi verici metinleri anlayabilir, metinlerde belirtilen fikirleri anlayabilir ve çıkarımlar yapabilir, ilgi alanındaki metinlerde bilmediği kelimelerin anlamlarına yönelik çıkarımlar yapabilir.
Konuşma: İlgi alanındaki konularla ilgili tanımlamalar yapabilir, duygularını ve nedenlerini açıkça ifade edebilir, aşina olduğu konularda fikirlerini kendine güvenli bir şekilde iletebilir, daha soyut olan kültürel konularda fikirlerini beyan edebilir, bir diyalog başlatabilir ve spontane sorular ile o diyaloğu sürdürebilir, problemleri ve sebeplerini tanımlayabilir, seçenekleri değerlendirebilir, başkalarının fikirleri üzerine yorum yapabilir, önceden yapılandırılmış görüşmeleri yürütebilir, adını hatırlayamadığı nesnelerin tanımını yapabilir.
Yazma: İlgi alanını ile ilgili birbiri ile bağlantılı fikirleri doğrusal biçimde sıralayarak bir metin üretebilir, olayları zaman sırasına bağlayabilir, film, kitap vb. hakkında basit inceleme yazısı yazabilir, ilgi alanında kısa makale/kompozisyon yazabilir, belirli bir konunun avantajları ve dezavantajlarını listeleyerek o konuda fikrini belirtebilir, soyut veya somut konularda neden sonuç ilişkisi kurarak bilgi aktarabilir, fikirlerini ve duygularını içeren kişisel mektuplar oluşturabilir, metinlerdeki görüşleri ve bilgileri özetleyebilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde (CEFR, Level B1+) yabancı dil bilgisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilir; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilir, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Question forms, Common adjectives, Present simple and present continuous, Adverbs, Greeting people; Ending conversations, Personal email Correcting mistakes | |
2 | Past simple, Past continuous, Travel collocations, Connected speech, Linking words | |
3 | Present perfect or past simple, Present perfect with already and yet, make / do / give collocations, Talking to people in shops; Paying at the till, Paragraphing | |
4 | Present continuous and be going to, Talk about your plans, Making plans, Making time to think | |
5 | will / won’t / would / shall, Adjectives: places, Making social arrangements, Write and reply to an invitation | |
6 | must / have to / can, will and might for predictions, Making offers and suggestions, Reassurance; Offers and suggestions, Write a job application | |
7 | Imperative; should, Verbs with dependent Prepositions, Uses of to + infinitive, -ed / -ing adjectives, Asking for and giving advice, Write an email giving advice, Linking: ordering ideas and giving examples | |
8 | Comparatives and superlatives, get collocations, Vocabulary definitions, Comparing the past and now | |
9 | used to, Describing symptoms; Showing concern and relief, Write a blog about an achievement, Linking: ordering events | |
10 | The passive: present simple and past simple, Apologising; Making and accepting excuses, Talk about art, music and literature, Talk about sports and leisure activities | |
11 | Present perfect with for and since, Book review Positive and negative comments; Linking: although, however, Write a book review | |
12 | First conditional, Degree subjects; Education collocations, Verb patterns, Calling people you don’t know; Calling people you know, Write a personal profile; Avoiding repetition, | |
13 | Second conditional, Multi-word verbs, Quantifiers; too / not enough, Noun formation, Returning goods and making complaints; Sounding polite, Write an apology email; Formal and informal language | |
14 | Defining relative clauses, Compound nouns, Articles, Adverbials, Asking for and giving directions in a building, A post for a website Giving opinions; Expressing results and reasons | |
15 | Past perfect, Talk about animals and people, Agreeing and disagreeing, Write a short story | |
16 | Reported speech, Personality adjectives, A story Linkers: past time | |
17 | Subject and object questions, Present simple and present continuous, Gradable and extreme adjectives, Giving and responding to opinions; Using me too / me neither, Introducing a purpose; Referring pronouns | |
18 | Present perfect and past simple, Giving and responding to opinions; Using me too / me neither | |
19 | Present perfect and present perfect continuous, Making and responding to suggestions; Sounding sympathetic or pleased, Introducing a purpose; Referring Pronouns, An informal email | |
20 | Narrative tenses, Relationships, Linking sounds, Telling a story, Writing a biography | |
21 | used to, usually, Multi-word verbs, Reacting to what people say; Describing time | |
22 | Modals and phrases of ability, Articles, Personality adjectives, question tags, Asking for help, Describing a person, An informal online advert | |
23 | Future forms, Environmental issues, Voiced and unvoiced consonants, Predictions about the future, Giving yourself time to think | |
24 | Zero and first Conditionals, Giving reasons, results and examples, A discussion essay, Organising an essay; Signposting language | |
25 | Talk about advice and rules, Modals of obligation, Writing a review of a restaurant or café, Compound nouns, Describing different cultures | |
26 | Comparatives and Superlatives, Asking for and giving recommendations, Expressing surprise, Positive and negative language; Adverbs | |
27 | Modals of deduction, Describing a building, Talking about where you live, Sounding polite | |
28 | Quantifiers, Making offers and requests and asking for permission, Offering choices | |
29 | Reported speech, Verb patterns, Reporting verbs, Generalising and being vague, Giving opinions, Describing experiences using reporting verbs, Summarising information | |
30 | The passive, -ed / -ing adjectives, Wordbuilding (nouns), Contrasting ideas, Recommending a film or TV programme | |
31 | Defining and nondefining relative clauses, Recommending and responding to recommendations, Asking someone to wait, Showing contrast | |
32 | Defining and nondefining relative clauses, Recommending and responding to recommendations, Asking someone to wait, Showing contrast | |
33 | Second conditional, Sounding sure and unsure, Talking about problems and reassuring someone, Advising a course of action, Third conditional, Expressions with do, make and take, An email with advice | |
34 | Second conditional, Sounding sure and unsure, Talking about problems and reassuring someone, Advising a course of action, Third conditional, Expressions with do, make and take, An email with advice |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Online Practice Handout Worksheet Dictionary |
Ders Kaynakları | Coursebook Workbook |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde (CEFR, Level B1+) yabancı dil bilgisine sahip olur. | |||||||||
2 | Yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilir; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilir, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilir. | |||||||||
3 | Kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade edebilir. | |||||||||
4 | Seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilir. | |||||||||
5 | Günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|