Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Reklam Yönetimi HIR 028 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere reklam ve pazarlama amaçlarını gerçekleştirecek ve hedef pazarın ihtiyaçlarını karşılayacak pazarlama planı oluşturmayı öğretmek ve bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklam yönetimi becerilerini kazandırabilmektir.

Dersin İçeriği

İletişim kavramı ve öğeleri, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ), bütünleşik pazarlama iletişiminin gelişme nedenleri, BPİ yararları, BPİ de karşılaşılan engeller, BPİ Organizasyonu, Tutundurma karması uygulamaları, Pazarlama iletişimi ve etik,Pazarlama planlaması, pazarlama planlamasında karşılaşılan engeller, bir iletişim etkinliği olarak reklam, stratejik reklam kampanyası planlanması, reklamda yaratıcılık, reklam ve ikna, reklam yönetimi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 BPİ Planlaması yapabilmek Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
2 Reklam yönetimini kavrayabilmek Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Bütünleşik pazarlama iletişimini anlayabilmek Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Reklam yönetimi alanında eleştiri yapabilme yetisini geliştirebilmek Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim kavramı ve öğeleri
2 Pazarlama İletişimi
3 Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ) Tanımı, kapsamı ve özellikleri
4 BPİ Gelişme Nedenleri
5 BPİ 'nin yararları
6 BPİ de karşılaşılan Engeller
7 BPİ organizasyonu
8 Tutundurma Karması Uygulamaları
9 BPİ unsuru olarak reklam
10 Stratejik reklam kampanyası planlaması
11 Reklamda yaratıcılık
12 BPİ Planı hazırlama
13 Reklam Yönetimi-1
14 Reklam Yönetimi-2
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Reklam Yönetimi- Demet GÜRÜZ

Bütünleşik Pazarlama İletişimi- İZZET BOZKURT

Reklam Yönetimi -Nurhan BABÜR TOSUN

Pazarlama İlkeleri - İsmet MUCUK

Pazarlama İletişimi Yönetimi -Yavuz ODABAŞI

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 BPİ Planlaması yapabilmek 2 2 3 4 5 4 4
2 Reklam yönetimini kavrayabilmek 3 3 4 4 5 5 5
3 Bütünleşik pazarlama iletişimini anlayabilmek 3 3 4 4 5 5 5
4 Reklam yönetimi alanında eleştiri yapabilme yetisini geliştirebilmek 3 3 4 4 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Kısa Sınav 3 5 15
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5