Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurum İçi İletişim Yönetimi HIR 027 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Halkla ilişkiler eğitimi alan gençlerin kurum içi paydaşlar ve onlarla iletişimin yönetimi konusunda farkındalık, bilgi ve beceri sahibi olmaları 

Dersin İçeriği

Kurum içi sosyal paydaşlar hakkında bilgi sahibi olmak. Kurum içi iletişim alanında kaydedilen yenilikler hakkında bilgi vermek. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurum içi iletişimin halkla ilişkiler açısından önemini kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Kurum içi halkla ilişkiler uygulamalarını gerçekleştirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Kurum içinde yaşanan sorunları çözebilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Kurum içi iletişimin kapsamına hakimdir Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Örgüt, stres, motivasyon, takım çalışması konusuna hakimdir Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 ÖRGÜT KURAMLARI
2 KURUM İÇİ İLETİŞİM KAVRAMI VE TARİHÇESİ
3 KURUM İÇİ İLETİŞİMİN AMACI VE ÖNEMİ
4 KURUM İÇİ İLETİŞİMİN İŞLEYİŞİ
5 KURUM İÇİ İLETİŞİMDE KULLANILAN ARAÇLAR
6 KURUM İÇİ İLETİŞİMDE KULLANILAN ARAÇLAR VE MOTİVASYON
7 ÇATIŞMA VE STRES YÖNETİMİ / TAKIM KAVRAMI VE TAKIM YÖNETİMİ - LİDERLİK
8 ARASINAV
9 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
10 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
11 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
12 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
13 ÖDEV SUNUMLARI VE TARTIŞMA
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 7 PÇ 8
1 Kurum içi iletişimin halkla ilişkiler açısından önemini kavrar. 5 5
2 Kurum içi halkla ilişkiler uygulamalarını gerçekleştirir 5 5 5 5 5 5
3 Kurum içinde yaşanan sorunları çözebilir 5 5 5 5
4 Kurum içi iletişimin kapsamına hakimdir 5 5 5 5 5 5
5 Örgüt, stres, motivasyon, takım çalışması konusuna hakimdir 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5