Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Organizasyon | HIR 009 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye yönetim ve organizasyon alanını tanımalarını sağlamak ve temel yönetim becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Yönetim kavramı, fonksiyonları, organizasyon kavramı ve önemi ile yönetici ve liderlik yaklaşımları ve çeşitli yönetsel beceriler dersin konusunu oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve yönetici tanımlarını, karar verme ve kararların yönetimin toplumsal kültürle ilişkisinin açıklayabilecektir. Yönetimin ve yöneticiliğin tanımlarını yapar. Karar vermenin temel dayanaklarını ve karşılaşılan sorunları anlar. Karar verme ve kültür ilişkisini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Planın yönetimde yerini sürecini, çeşitlerini ve özelliklerini kavranırGeleceğin belirlenmesinde. Planın önemini kavrar. Planın çeşitleri ve süreçleri anlaşılır. Planların nasıl sınıflandırıldığı anlaşılır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Geçmişten bugüne kadar gelen yönetim teorilerini kavrar. Klasik organizasyon teorisini kavrar. Davranışsal organizasyon teorisini kavrar. Modern organizasyon teorisini kavrar. Modern sonrası organizasyon teorisini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çalışanları bir amaca yöneltmek anlaşılır. Organizasyonda kişi ve grupların baskı çeşitlerini kavrar. Organizasyon içindeki haberleşmeyi kavrar. Şirket organizasyonunda oluşan formal ve informal organizasyonların oluşumunu kavrar. Organizasyonda değişime olan direncin nedenlerinin ne olduğunu kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Organizasyon ve Önemi | |
3 | Güç ve Yetki | |
4 | Yönetim Fonksiyonları | |
5 | Yönetim Teorileri | |
6 | Kültür ve Örgüt Kültürü | |
7 | Yönetici ve Lider | |
8 | Ara sınav | |
9 | Paternalist Lider | |
10 | Motivasyon | |
11 | Çatışma Yönetimi | |
12 | İletişim Yönetimi | |
13 | Kriz Yönetimi | |
14 | Dersin değerlendirmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mümin Ertürk (2018). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınevi Geert Hofstede (2001).Culture′s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions and Organizations Across Nations. 2. Baskı. Sage Publication.
Bernard Bass and Ruth Bass (). Bass & Stogdill's Handbook of Leadership: Theory, Research & Managerial Applications Handbook of Leadership. 3. Baskı. The Free Press |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim ve yönetici tanımlarını, karar verme ve kararların yönetimin toplumsal kültürle ilişkisinin açıklayabilecektir. Yönetimin ve yöneticiliğin tanımlarını yapar. Karar vermenin temel dayanaklarını ve karşılaşılan sorunları anlar. Karar verme ve kültür ilişkisini anlar. | |||||||
2 | Planın yönetimde yerini sürecini, çeşitlerini ve özelliklerini kavranırGeleceğin belirlenmesinde. Planın önemini kavrar. Planın çeşitleri ve süreçleri anlaşılır. Planların nasıl sınıflandırıldığı anlaşılır. | |||||||
3 | Geçmişten bugüne kadar gelen yönetim teorilerini kavrar. Klasik organizasyon teorisini kavrar. Davranışsal organizasyon teorisini kavrar. Modern organizasyon teorisini kavrar. Modern sonrası organizasyon teorisini kavrar | |||||||
4 | Çalışanları bir amaca yöneltmek anlaşılır. Organizasyonda kişi ve grupların baskı çeşitlerini kavrar. Organizasyon içindeki haberleşmeyi kavrar. Şirket organizasyonunda oluşan formal ve informal organizasyonların oluşumunu kavrar. Organizasyonda değişime olan direncin nedenlerinin ne olduğunu kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |